-

Smörgåstårta och militärhistoria.

2010-03-11 @ 21:26:55
Idag fyller min morfar hela 70 bast! Så självklart skulle vi fira honom med paket och sång. Han är snudd på omöjlig att köpa något till men en sudukobok blev det från mig med familj. Och han såg himla glad ut och det var det viktigaste. Sen bjöds det på smörgåstårta, vilket vi inte hade en susning om att han skulle göra så vi hade redan ätit innan, men nog får man alltid ner lite smörgåstårta och på den så bjöds det på tårta och flera kakor. Vi åt så vi höll på att spricka, men med tanke på att dom sitter på våra fördelsedagar så kunde man inte tacka nej och gott var det. Det var faktiskt lika trevligt som det var gott kan jag lova och man riktigt såg hur morfar trivdes i sin roll som 70 åring. Bäst tyckte han nog att det var med Max som lekte med några finkastruller och dekorationsgrus som han ösade över halva hallen, precis som hans mamma en gång gjorde på samma sätt här hon var lika liten. Så nu ligger jag här sprängmätt och har en rygg som skriker att den håller på att gå av, så har jag tur är Johan snart klar med pluggandet och kan ge mig massage.

För övrigt så blir det livat i luckan denna helg, men i positiv benämning. Eric (Johans barndomsvän från Stockholm) kommer hit och ska bo hos oss. Eric är en man med mycket humor så vi räknar med en hel del skratt samt en del gamla skruttiga militärfordon som vi inte haft en aning om existerat på våran lilla ö. Han är galen i allt vad som heter historia och framförallt militärhistoria och det medföljer med att vi lär oss och får följa med på äventyr där man letar efter saker som kanske finns någonstans i skogen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Clara!

Ville bara önska er en trevlig helg o passa på att tacka för att ni tar hand om Eric i helgen ;) Tråkigt att jag inte kunde följa med men jag har inplanerat besök av en kompis från Umeå här på lördag och på kvällen ska jag ta tåget mot Gävle för o fira en kompis som fyller 25. Men som sagt hoppas ni får en skön helg!

Kram Anna

2010-03-12 @ 07:28:06
Postat av: clara

Hej Anna! Klart vi ska ta hand om Eric på bästa sätt med schlager och sånt som killarna gillar. ;-)

Tråkigt som sagt att du inte är med men ni får komma hit båda två i sommar och träffa oss och Mini.

Ha det så gott!

kram

2010-03-12 @ 10:26:38
URL: http://cklaris.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback