-

Nattjästa frukostbröd.

2013-09-02 @ 10:03:56
Eftersom jag älskar förändringar älskar jag även varje ny årstid som kommer. Likaså hösten. Alla färger, ljus som tänds och pajer. Men även att få äta nattjästa frukostbullar är något utav en favorit, förutom att dom är supergoda så är dom också lätta att slänga ihop och svåra att misslyckas med.
 
Recept: 
3 gram jäst
300 gram vatten
390 gram vetemjöl special.
9 gram salt.
 
Blanda och täck över bunken för att få vila ostört under natten, dela på morgonen upp bullarna i lagom storlekar. Sätt ugnen på 250 grader. Det krävs rätt mycket mjöl på bakbordet men se till att det endast fastnar på utsidan av det kladdiga brödet. Ha på frön, nötter eller bara mjöl på och låt sen vila på plåten under brödduk medan ugnen blir varm. Låt vila 30-40 min, in i ugnen och låt stå 10-15 min så bullarna får fin färg.
 
Ropa på de du älskar att frukosten är klar. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi MATSAFARI

Vad härligt det är med nybakat:) Finns inte mycket som slår det!

2013-09-03 @ 17:36:41
URL: http://matsafari.matmolnet.se
Postat av: Christina

Har du degen i rumstemp eller kylen ?

Svar: Det beror sig på, om jag har pyttelite jäst kan den stå i kylen över natten annars får den stå framme på bänken.
clara

2013-10-04 @ 08:23:01
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback