-

ÄLSKADE JUL!!

2008-12-06 @ 12:38:44

Finns ingen högtid på året som är så underbar som julen, att pyssla, städa lägenheten så ren att man tom kan känna att det är hemtrevligt och sen alla julklappar. Att ligga i sängen och fundera ut vad alla ska få, där slår ju liksom mysfaktorn i topp för länge sen! Och paketkalendern, hur mysigt är det inte att samla familjen på morgonen och få se vem som ska få paket den dagen. Själva maten är jag inte så stort fan av men de finns ju så många andra som är det så jag överlåter sillen, jansons och det andra slibbiga till dom. Själv sattsar jag hårdast på pappas köttbullar, prinskorvarna och vörtbrödet med leverpastej på. GUD SÅ GOTT!! Och då ska vi inte tala om förra julen, när jag inte fattade varför jag va sååå himla trött och dessutom var gotlandslimpan godare än någonsin och åt bara den på hela julbordet i stort sett... Känndes som att mitt handlande ljusnande NÅGOT när pluset kom fram där på nyårsafton. :-) Har aldrig haft ett så bra slut på ett år någonsin som 2007!
Men nu ska vi börja göra oss iordning för stan. Max ligger på sängen och sover (har ni tänkt på att jag brukar tala om VAR Max sover nånstans... Hahaha! De e nog för att han brukar sova lite här och där. :-). Han och jag badade för en stund sen och de var full storm i karet kan jag lova. Johan kom in och undra varför dörren var blöt... Han är så duktig min son!

Snart är det jul igen o snart är det jul igen och julen kommer vara ända fram till påska!



Närbild på världens goaste unge.


Kommentarer
Postat av: Nina

hur funkar en sån där paketkalender? vem har fixat alla paketen? eller har ni delat upp det på nått vis? tacksam för tips. /från en som nästan helt saknar jultraditioner

2008-12-06 @ 21:03:49
Postat av: clara

Min kalender gjorde min farmor till mig 1984 så den har några år på nacken. :-) Men den är broderad och jättefin! Och sen har vi köpt massor med paket till Max och några till varann eftersom det inte va så lätt att få ihop saker till honom ännu. Nästa år blir det ju hur lätt som helst. Jag kan sätta in ett kort på den nån dag.

2008-12-06 @ 21:39:06
URL: http://cklaris.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback