-

Mammornas dag!

2013-05-26 @ 19:43:00
Hurra hurra hurra för alla mammor idag! 
Som jag blivit firad idag av familjen, med massor med kryddor som ska planteras och en rosenbuske som kommer bli fantastisk. Jag fick även frukost med rykande surdegsbröd.
Sen har vi haft äran att fira två kloka, roliga och vackra kvinnor idag. Först kom min mamma och pappa och hälsade på vi åt och pratade, så som vi brukar. Därefter avlöste Johans mamma och pappa för nästa fika. Vi har tur jag och Johan så har haft mammor som alltid brytt sig om oss, stöttat och som ännu följer oss i våra liv och vi hoppas och önskar att de kommer få finnas med oss länge länge länge. 
 
Visst är hon vacker min mamma! Till utseende är jag och mamma inte det minsta lika, men med åren blir jag mer och mer lik henne. Desto större barnen blir desto mer hör jag mina ord genom henne, uttryck och röstlägen hon använt mot mig och mina systrar. Min styrka i att våga mig in i saker kommer från henne, hur hon inte är rädd att testa nya saker. Hur hon liksom jag älskar barn och bebisar. Dock är en stor skillnad att hon svimmar bara hon tänker på blod och jag har inga som helst problem att ta hand om blod (sålängde det inte är Johan eller jag som blöder då viker jag mig direkt). Mamma är rolig, jag skrattar ofta tillsammans med henne, men mamma är även en fena på att torka mina tårar när livet är jobbigt. Hon är verkligen värd att fira, just för att hon är MIN MAMMA!
 
 

Under regnets smattrande satt vi i uterummet och åt surdegsbröd, brie, salami, skinka och en massor av annat gott till lunch.
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Mysig bild på Tina! Hon ser så himla lycklig ut. Härligt!
Kram och hälsa :)

Svar: Visst är det en underbar bild. Den togs när Julia gifte sig. Kram!
clara

2013-05-26 @ 23:34:03
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Vilken härlig bild på brödet, ser ut som att va tagen ur en matlagningsbok eller liknande =)

Svar: Åh tack! :)
clara

2013-05-27 @ 07:23:19
URL: http://www.emmgus.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback