-

Nutellakakor

2013-03-11 @ 14:53:00
En gammal vän till mig la ut detta recept för lite sen på sin blogg och självklart var jag tvungen att testa detta enkla recept. Så jag och Max satte fart och det visade sig att både min misstanke om att de skulle vara lätta att göra samt att de skulle bli himmelska föll in. Dom är magiska! Här har ni Johanna som jag knyckt recpetet från. 
 
2,5 dl nutella
1,2 dl socker
2,4 dl mjöl
1-2 ägg

Blanda allt o ta ett ägg i taget, är det ett stort ägg kan det räcka med 1. 
Rulla kulor (ca 20st) o ställ in dem i kylen en liten stund. Tryck till dem med ett glas med plan botten så de blir platta. Grädda i ugn 175grader i ca 6-8 minuter. Låt den inte bli torra i mitten utan de ska vara som kladdkaka, då är dom perfekta!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gissa om de blev uppskattade i personalrummet? :P Yummie!

Svar: Tror jag det! Dom är ju huuuuur goda som helst!!
clara

2013-03-11 @ 16:36:44
URL: http://enfisksomheterjohanna.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback