-

Ryggskott, vattkoppor, flytt, skola, teater och 12 maskiner tvätt.

2013-04-21 @ 20:24:27
I fredags efter träningen stod jag i duschen och skulle sträcka mig efter handduken.... Då small det ett skott i min nacke och jag kunde knappt lyfta armarna..... Sen dess har det gjort satans jävla skitont i nacken och jag fick kolla upp det i lördags på jourmottagningen. Ett förbannat ryggskott så jag försöker röra på mig och käkar nu smärtis dygnet runt för att bli bra så fort det bara går..... Suck..... 
   Sen vart det lördag. Jag och Max upptäckte att han på eftermiddagen fått vattkoppor, inte så många men dom fanns där... Detta innebär att det kaotiskta flyttstädet som vi höll på med kunde läggas ner med en gång och ett lugn infann sig. Då vattkoppor innebär att Johan nu kommer vara hemma med barnen hela veckan och därmed finns tid och packa allt eftersom. För er som undrar är Max pigg och glad, beklagar sig knappt över att det kliar och vi har nu bytt namn på honom till "Pricken". Hugo har ännu inte visat några tecken på prickar men är lite ur form till och från så vi får väl se var det bär vägen.
   På fredag är det dags att skriva på de sista papprerna på huset och få nycklarna. Det känns magiskt. Tänk att vårat hus står nu och väntar på att vi ska flytta in och göra det till vårat hem. 
   Imorgon börjar jag andra veckan på min praktik, ska bli trevligt och jag ser fram emot det, dock hoppas jag att dagarna inte kommer bli fysiskt tunga eftersom att nacken är som den är. Men det ska nog gå bra. Det roliga är att man vet aldrig vad dagen kommer bjuda på.
   Idag har jag varit på teater med min pappa och mina föräldrars kompisgäng, mamma övergav sin biljett till mig då hon åkte till Stockholm så då fick jag äran att gå med och kulturera mig. Jag älskar teater så jag behövde inte direkt övertalas för att ta över biljetten. Därefter följde pappa med hem till vårat stökiga hem och åt fisksoppa. 
   Idag har vi även ägnat största delen av dagen åt tvätt, snarare 12 fulla maskiner, allt från mattor, gardiner, vinterjackor, täcken, kuddar, ja snudd på allt i textilväg som vi äger. Vill ha allt rent när vi kommer till huset från början. 
 
Men bäst den helg har helt klart varit att våren äntligen kommit till ön, det är varmt ute och det gör att jag glömmer smärtan i nacken iaf liiiite. 
 
Där fick ni en ordentlig redovisning av våran helg, hoppas att ni haft det fint ni med (utan nackvärk)!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Catti

Vi kanske ses på BVC, vi ska dit vid 10 på tisdag.
Passa på att tvätta nu, det gjorde vi med.

2013-04-21 @ 20:30:10
Postat av: Frida

Men hallåå. Att du träffade mig och Marie då? Det var ju typ den bästa på hela helgen!?!

Svar: Hahaha! Ja hur i hela friden kunde jag glömma det???
clara

2013-04-21 @ 21:47:59
URL: http://fridolajn.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback