-

Alla åldrar har sin charm, men.....

2012-04-12 @ 20:26:40
känslan av att få ha en nybakad liten människa sovandes på sitt bröst är magiskt. Idag skrev jag av mitt schema för sommaren, tänk att jag ska få jobba en hel sommar med att få dela andras lycka, men även de tunga bitar som det ibland kan innebära med att våga ta klivet och bli förälder. Nu ska jag få stötta mammor som har blödande bröstvårtor, helvetets eldar med sig på toabesöken och hormoner så det sprutar om det, men även få stötta pappor in till sina nya roller som världens viktigaste personer för någon som ännu mäter sin vikt i gram. Jag ser det som en stor ära att få finnas där för alla dessa blivandes och nyblivand föräldrar. Och jag hoppas att jag i augusti ska förstå hur i hela friden dessa ungar kommer ut. Två förlossningar har jag varit med om, en vaginal och ett snitt. Jag förstår fortfarande hur i hela friden Max kom ut, hur kan ynkliga tio centimeter räcka för att göra en kropp till två??? Men det är nog för att det kommer ut just små mirakel som det går.


nyfödd Hugo

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Har du fått jobb på förlossning eller BB? Giv vilken grej! Något jag alltid drömt om!

2012-04-13 @ 06:50:09
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mitt drömjobb med! Men jag kan inte se blod, svimmar på fläcken. I min allra första "Mina vänner" skrev jag "Köra bebisarna i en sådan där vagn" på itt drömjobb!



2012-04-18 @ 20:54:22
URL: http://hanna.fornhem.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback