-

genus genus genus genus......

2011-03-24 @ 09:18:19

Just nu läser jag blandat om genus och etik för fulla muggar. Känner att mina föräldrar verkligen lyckades med att forma mig jämställd för inget känns som "aha" eller "det kan dom inte mena", utan snudd på att flyter på och texterna är bra intressanta.

Dock är det en sak som verkligen fått mig att tappa hakan och det är att det är fler kvinnor i Sverige som blir misshandlade av sina närstående män äv vad det finns kvinnor i vårat land som röker! Det är ju inte klokt! Så tänk på det varje gång ni ser en kvinna röka, för dom syns, men det gör inte kvinnorna som blivit slagna.

Jag har aldrig blivit slagen av en man, inte ens i närheten. Men jag vet flera nära kvinnor till mig som blivit det och det sorgliga är att många av dem inte lämnar sina män vid första slaget utan accepterar sin situation alldeles för länge. Så kvinnor hör upp, ett slag är ett slag för mycket!!


Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback