-

Jag är skeptisk mot ALLA!

2010-09-20 @ 22:09:08
Vad ska man säga..... Jag tycker så många andra har satt ord på mina tankar idag angående att SD kommit in i riksdagen, att var tjugonde svensk röstat på dom och att folk som är så trångsynta ska nu vara med och styra vårat land. Även på våran ö har en hel del röstat på detta hemska parti. Så idag har jag varit skeptisk mot ALLA jag mött, för VEM kan tänka sig använda sin makt att rösta på folk som inte tycker att alla är lika värda. Detta gör att jag blir osäker på alla jag möter för vem av alla personer jag hälsar på dagligen har gjort detta val, för teoretiskt sett borde någon av alla jag hälsar på ha röstat så vansinnigt illa. Och nästan lika illa är det med alla dom som valde att inte rösta alls och därmed tillät SD att ta plats i riksdagen, det är väl inte så jävla svårt att ta sig i kragen och ta sitt ansvar som medborgare och rösta.

Själv gjorde vi precis som vi brukar när det ska röstas, vi gick till våran lokal där några politiker väntade vid dörren, glada och trevliga hela högen. Gick in och sen började Hugo gråta och gråta och gråta, så jag tog mina lappar tryckte ner dom i kuvertet, sket i att gå bakom skynket och slängde fram mina val och lägget till avprickartjejen, sprang sedan ut till Hugo igen för att så fort som jag bara kunde lämna lokalen som var full av väljare. Johan fick då ta med sig Max in när det skulle röstas för hans del. Jag kommer ihåg att vi skrattade åt högen med SD lappar när vi gick in i lokalen, aldrig hade jag en tanke på att så många på fullaste allvar skulle lägga denna lapp i sina kuvert.

Jag i min lilla värld vill tro att alla andra partier tar sig samman och inser att blått eller rött spelar ingen roll längre utan att nu handlar det bara om att hålla SD så korta som det bara går och att dom visar folket att Sverige kan bli ett betydligt bättre land utan SD och att även om dom kommer behöva lägga massor med energi i onödan på att se till så att alla är fria individer, något vi varit fram till igår. Men ger dom SD nageln på lillfingret kommer många kränkas bara för att dom älskar fel personer, har fel hudfärg eller bara för att folk i panik flytt hit. Men det dom glömmer är att vara homosexuell är inte ett val man gör, man väljer inte hudfärg och vem skulle lämna sitt land om allt var frid och fröjd? Så hur fan kan man rösta för ett parti som står för dessa bitar, det gör mig illamående!

Slutligen vill jag bara säga jag kommer fortsätta vara skeptisk mot folk jag möter och det viktiga är att 94,2% av Sveriges befolkning inte stödjer skiten utan faktiskt gör precis som jag ser på detta vidriga parti med förakt och besvikelse. ALDRIG någonsin är det okej att låta ett sådant parti få styra vårat land!

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Illaående så jag vill SPY!

2010-09-21 @ 08:34:33
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback