-

Max barnbokstips!

2010-05-18 @ 08:54:17



Max måste dela med sig av en bok som han fick i doppresent av sin mormor och morfar. Den heter Kottens hemlighet är skriven av Lena Andersson och den är bara hur söt som helst. Boken går på rim och bilderna är mycket behagliga att titta på både som liten och som stor.
Boken handlar om Kotten som alltid brukar ha tid för sina vänner, men som helt plötsligt inte alls har tid att hitta på saker, man får följa vännernas besvikelse och undran om vad som hänt och varför Kotten inte har tid med dom.
Denna bok kan vi läsa om och om och om igen för Max tröttnar aldrig på den och jag förstår varför.


"Kom nu vill jag visa er nåt fint jag har
min hemlighet är underbar"




En annan bok som Max älskar är Castor syr, den ingår i en serie med Castor som gör olika vardagliga saker. Boken är sakriktig och med mycket värme beskrivande hur man syr ett förkläde, målar, planterar ärtor, bakar mm. Den visar allt man behöver för att klara uppgiften och den är precis lagom spännande, kommer Castor klara det han tagit på sig? Jag tror att den är nog mer riktad till lite äldre barn än Max men eftersom han tycker så mycket om den så är det klart vi läser den.
Boken är skriven av Lars Klinting.


Max och jag tar gladeligen emot tips om era favoritbarnböcker!


Kommentarer
Postat av: Carisma95

Här hemma är det poppis med "familjen nalle" (-plockar blåbär, -spelar fotboll m.m.)



Vi har även en bok vi fick med en bokklubb för många år sen som heter "Babyns värld" med stora bilder på barn med olika ansiktsminer, olika maträtter, olika djur m.m. Den har båda sönerna ÄLSKAT!!

2010-05-19 @ 10:08:16
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback