-

Barnmottagningen och massor med regn.

2010-05-31 @ 19:38:45

Eftersom Johan hade sjukt mycket i skolan idag, hade han bilen och jag kunde inte för mitt liv kunna tänka mig att be honom komma hem med den för att köra oss till barnmottagningen så vi tog cykeln (i mina tankar var det nedförsbacke hela vägen och solsken). Max tyckte först att det var coolt med vatten i luften men efter en stund på cykeln sa han till mig "mamma, kall Mass" (mamma, jag tycker att det är kallt) och jag höll med, tur att vi hade bra regnkläder på oss iaf. Trots att det var mest susande ner för alla backar så ångrar jag mitt val för shit vad det tog på mig att cykla så långt. Men fram kom vi och sen fick vi möta en gullig sjuksköterska som mätte, vägde och tog tempen (38,2) på Max. Strax därefter fick vi möta en doktor som även hon var kanon! Hon kollade igenom hela Max och gjorde det på bästa sätt så Max tog det så fint så. Vi fick droppar till ögonen och hostmedicin. Vi tog på oss våra blöta kläder och cyklade till högskolan för att slippa backarna tillbaka och där tog jag och Max en fika medan vi väntade på att Johan skulle bli klar. Lämnade cykeln där och åkte bilen hem. Sen har det bara gått utför, Max feber har gått i taket och vill bara sova i Johans famn så nu är familjen i mer eller mindre panik, för jag hade tänkt åka till BB för att sova inatt men inser att jag inte vill lämna Max asasjuk hela natten, speciellt inte med tanke på att Johan är förkyld han med och behöver varje timmes sömn för att orka med till mållinjen i skolan och imorgon ska jag på akupunktur mitt på dagen. HUR I HELA FRIDEN SKA MAN KUNNA FÅ IHOP LIVET?!!


Kommentarer
Postat av: Catti

Nej fan vad trist. Tycker ni ska få lite lugn hela familjen. Hoppas det blir en bra natt i alla fall.

Tänker så mycket på er.

kramrkam

2010-05-31 @ 20:07:59
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Carola

Fi farao vad de är jobbigt med dessa sjukdomar. Man känner sig så hjälplös och ännu värre blir de när man inte mår helt hundra själv heller. Hoppas både du och Max får sova lite grann sammanhängande inatt trots allt. Kramar om

2010-05-31 @ 21:08:42
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åhnej vad det kör ihop sig...

Kram till er

2010-05-31 @ 21:38:32
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Hanna

Det där md att cykla som gravid är ju spänannde. Hur cyklar man med jättemage. Benen rakt utåt sidorna och så gungan åt sidan....!

jag cyklade in till stan för att gå på zonterapi när jag väntade lilltjejen. Jag hade trättnat på att vara gravid efter 39 fulla veckor och bokade tid hos zonterapeut för första gången. Jag cyklade dit i sommarvärmen, ca 3-4 km, fick min behandling och cyklade dem. Väl hemma framåt kvällen fick jag sammandragningaroch några timmar senare värkar och några timmar senare en dotter! Ena dagen cyklade man, nästa morgon krystade man!



Lycka til och kämpa på med dina värkar och din rygg, snart kommer något fint! ....och cykla på, så kanske den dagen kommer fortare också...fast inte riktigt än va?

Må gott! Hanna

2010-06-02 @ 19:27:41
URL: http://hanna.fornhem.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback