-

Med Max på dagis.

2010-03-31 @ 12:31:09
Idag var det bestämt att jag och Max skulle vara med på dagis en stund på förmiddagen. Det fanns två bra anledningar, annars blir han borta så himla länge och behöver träffa sina kompisar och få tillbaka lite dagishyffs och för det andra så skulle Max största idol komma idag och hälsa på dagis, Pippi Långstrump. Det var en upplevelse att få känna Max känslor när hon klev in i rummet. Han var full av mysrys och jag blev likaså, ungen pratar ju inte om något annat än Pippi hela dagarna. Tjejen som var Pippi var verkligen Pippi och det märktes att hon var proffs. Barnen togs med storm och hon var toppen! Så nu tackar jag och Max hans snälla fröknar som frågade om vi ville vara med idag, det har ju knappast undgått dom att Pippi är den stora husguden.
Efter att Pippi delat ut godis från påskägget stannade Max avdelning kvar i rummet och lekte, ibland är det tur att man är invalid och inte kan röra sig för då inser man hur mycket ens barn klarar av själv, även om det är med hjärtat i halsgropen då och då. Men jag litar (någelunda) på Max och jag litar (fullt ut) på hans fröknar.
Vi avslutade med att Max fick krama om alla sina fröknar innan vi gick hem och gjorde mackisar och köttbullar, så gissa om Max sover som en stock nu.... Och gissa om jag har ont i ryggen, tur att Johan kom hem precis så jag kan ligga resten av dagen. Men allt det vi varit med om idag får faktiskt vara värt en helkass rygg resten av dagen.

Kommentarer
Postat av: Carola

Underbart de lät :o) Pippi är Leias favorit ochså så hon ska få vara pippi på deras astrid lindgren fest den 29:e. Ni åker väl till stholm snart?

2010-03-31 @ 14:54:04
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback