-

Babysim, långvila och maskeradkostym.

2010-03-02 @ 20:43:15
Idag var jag och Max själva på babysim. Det gick över alla förväntningar och han var vansinnigt duktig. Gjorde precis allt dom skulle göra och dessutom blev han überlycklig när instruktören Jessica letade fram ett lamm och en tiger till honom. Tom duschningen gick bra, jag har ännu svårt att förstå att Visby inte har ett badhus som små knattar kan bada i och framförallt byta om i, som inte är en kvadratmeter stort, nej litet borde jag nog säga och sen så vore det inte dumt med ett omklädningsrum som har en temp på mindre än 200 grader.... MEN som jag alltid avslutar det hela.... DET ÄR VÄRT DET!! För stunden i bassängen är alla tiders och man vill verkligen inte gå upp.

Väl hemma igen lekte vi med plastdjuren och sen blev det Kattonauten med Pettson och Findus, våran nya favoritfilm. Efter en stund somnade vi båda och två timmar senare fick jag väcka Max för att steka lite härlig blodpudding till lunch. Vi åt och kastade oss iväg för att hämta Johan i skolan, sen kom det stora uppdraget för dagen..... Max har ju maskerad på sitt dagis imorgon med Astrid Lindgrens tema och vi fick lite tips här på bloggen om karaktärer som skulle passa honom och många var bra andra mindre, tex Byggare Bob, Jenny, tack för förslaget men det är kanske inte så mycket Astrid i Bob, men ett kul förslag var det.
Så nu tänker ni "vad ska ungen va?!" och det får ni veta imorgon när jag fotat honom och jag kan lova att han är så söt att man smäller av! Och att rollen passar honom perfekt!

För övrigt så är Max världens goaste just nu, han kramas i mängder och vill gärna mysa i både min och Johans famner. Dessutom så sover han nu i sin egen säng hela nätterna, visst får man gå in till honom när han vaknar runt fyratiden och sova där en stund med det får det vara värt. För det blir bättre och bättre för varje natt. Och inatt ska jag få sova hela natten lång för inatt är det Johans natt att ha "jour".

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback