-

Det värsta jag hört!

2010-01-14 @ 12:52:25
Förra veckan var jag och Johan på MVC och gjorde ett nytt ultraljud på Mini vilket i sig gick bra, men det fanns en sak som jag störde ögonen ur mig och som jag bara inte kan släppa. På dörren in till MVC satt en fet lapp direktriktad till alla som väntar barn att pappa till det blivande barnet var endast välkommen dit när det var inskrivning och ultraljud pga smittorisken. MEN VA FAN?? Jo visst är det bra när man kan hålla smittorisken nere men är man inte två om att vänta barn eller ska vi leka medeltiden och skicka ut gubbarna i krig och föda barnen själva? Som blivande mamma är man privilegiad med sparkar och rörelser av barnet, man vet när den sover, hickar, vänder sig. Och vad vet pappan, bara det som mamman berättar för pappan. Han ser hur magen växer och förstår att om hon inte sprängs snart så vet vi inte vad vi gör. Han är maktlös redan från början. Så varför då i skräck av några baciller låta den person som mest av allt behöver komma och lyssna på hjärtljud och se sin bebis utvecklas för att en dag läggas i famnen och bli en del av en. Så oavsett om lappen sitter på dörren nästa gång vi ska på koll eller så kommer jag bara fnysa åt lappen och så kommer jag öppna dörren åt Johan som ska på bästa sätt föberedas ¨på att i sommar kommer få vara med om att få ännu en bebis i sin famn.
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja men va FAAAAAAAN. Håller med dej. Pappan ska med. Det där borde du ta med dom, du som är bra på att uttrycka dej.

2010-01-14 @ 13:42:45
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Håller helt med dig.

2010-01-14 @ 13:48:50
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Carola

Go Clara, på dom om de!! Är ju helt sjukt. KLart pappsen ska va välkommen lika mycket.

2010-01-14 @ 14:33:00
Postat av: Anonym

Hm... Håller med.

Hur mår du o bebisen?

2010-01-14 @ 21:35:46
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback