-

Sommarbalkong och chilisar på gång.

2010-04-16 @ 08:50:32

Nu har jag börjat fixa så smått med balkongen och hoppas på att den kommer bli lite grönare till sommaren, inte för att jag varken tänker lägga den tiden på hur den en gång såg ut eller att jag tror att jag kommer ha den orken i sommar. Men jag har iaf bröjat med att odla chili och paprika i mitt minidrivhus och ute på balkongen har lite andra frön såtts som jag inte kommer på namnet nu.... (skyller på gravidhjärnan) Sen när det närmar sig ska jag köpa några pelagoner och lavendel som ska få våran inglasade balkong att lukta ljuvligt. Än så länge får jag hålla till godo med krukor som väntar på att planteras och en jäkla oordning på hela skiten.




Såhär var det våran gamla balkong såg ut, det enda som skiljer sig från den vi har nu är att den nya är inglasad och lite lite längre.




I år kommer det inte stå några blommor på golvet, eftersom vi har en ligist som älskar att leka med jorden.
Det fina med våran balkong är att det blir sjukt varmt på sommaren så man kan odla massor med tomater, jordgubbar och liknande, det tråkiga är att dom snabbt torkar ut och kräver rätt mycket omvård.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Visst är det mysigt när våren kommer och man får börja piffa till på balkongen?! :)



Läste din kommentar om vår lägenhet. Att ni varit här och tittat. Roligt :)

Vi flyttade hit första semptember förra året så vi är inne på åttonde månaden här nu. Tiden har g¨tt sjukt fort. Vad tyckte ni om lägenheten när ni var här då? Ganska risig va? :)

Vi har faktiskt fått en hel del gjort sedan vi kom hit. Men än är det mycket kvar. Fast det är såå roligt, och dyrt ;)



Kram och ha en fin helg!

2010-04-16 @ 15:58:42
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo den årstiden är så mysig, jag älskar att känna att man lyckas med växer och hatar när jag misslyckas. :-)

2010-04-16 @ 19:47:48
Postat av: Nina

Pelagoner å lavendel är mina favoriter också

2010-04-17 @ 18:18:51
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback