-

Clara Montazami

2010-04-09 @ 20:21:16
Idag har jag pysslat mellan vilorna och då går jag under namnet Clara Montazami, det innebär att man allt som Maria Montazami gör.

1. Man är hemmafru (skulle man kunna kalla mig, eftersom jag är hemma och nästan fru)
2. Man piffar och puffar och känner sig fånigt nöjd med det man fixat även om det bara är att lägga tidningarna i en snygg hög eller stylat nattduksbordet.
3. Man gör allt långsamt, pratar långsamt (ständigt seg), går långsamt (foglossning) och är allmänt nöjd med livet.
4. Man ser till så att familjen ska känna sig välkomna när dom kommer hem (eller slutar plugga).
5. Man tar hand om sig själv under tiden och piffar även upp sig själv, dock har jag inte samma fanatiska beroende av läppstift som hon men bara för att jag är Clara Montazami idag så får jag bjuda på den men själv känner jag mig naken, exposed och rädd utan mitt läppglans.

Det enda som saknats idag var ett glas vin, men Johan räddade det hela med att göra en god drink till mig som funkar fint även till tjockisar (gravida).


Kommentarer
Postat av: Carola

Har ingen aning om vem Maria Montazami är men inlägget var härligt ;o)

2010-04-10 @ 07:49:33
Postat av: clara *författaren*

Men Carola! Hon är ju kanske en utav världens mest underbaraste personer. :-)

2010-04-10 @ 09:20:45
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback