-

Lördag morgon, tyst i hela huset.

2009-10-31 @ 09:19:08

Och här sitter jag och har ont i ryggen för att jag har bara kunnat sovit på rygg eller högra sidan, inte den vänstra för att gör jag det så spänner det i hela armen efter sprutan igår. Men så insåg jag att det var inte så dumt att själv få chansen att som småbarnsförälder själv få den där dumma sprutan och må sådär halv pissigt efter i några dagar,precis som det är för dom små när dom får alla sina vaccin på BVC. Kommer ihåg när Max fick sitt första vaccin, direkt efter så åkte vi till Hemsebadet för att bada med mammagänget som hyrt bassängen. Han var ju sig lik, men nu när jag själv sitter här och känner mig i armen som man borde känna sig efter en match med Mike Tyson som bara slagits på min ynka lilla arm i en timme. (och då hör jag dom vanliga orden eka i mitt huud, "men clara.... riktigt så var det väl inte..." nja, kanske inte riktigt så illa men nästan iaf.

Johan lagade ju mat till mig igår och jisses vad gott! Det var en höstgryta och en makalöst god efterrätt.
Vi hade planerat att vi skulle ta efterrätten i lugn och ro men det tyckte inte Max.... Under sen eftermiddag tyckte jag att han började bli varm och så kollade vi tempen, japp jag hade rätt 38,5.... I med alvedon och sen bara inventa vår vanliga Max. Undertiden somnade han i min famn, DET blev droppen för den kvällen för sen höll han igång som en galen friskis och svettisledare, så vi fick äta efterrätten i omgångar och när klockan var halv elva somnade han, då var vi så slut efter hans hålligång att vi somnade med. DET är livet som småbarnsförälder det...
(vi gissar på att det var tänder på G)


Plåster
Såhär ynklig var jag när jag kom ut i väntrummet igen efter
att jag fått meganålen Orvar i armen.


Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback