-

Stolt mamma.

2009-11-26 @ 20:16:23
Idag var det Max tur att vaccinera sig. Man märkte en tydlig skillnad på dom större barnen och dom mindre knoddarna, dom små gick snällt in för att sen chockas av sticket medans dom äldre barnen, grät redan i väntrummet och ville INTE följa med och sköterskan alls. För första gången var min mamma med till BVC, hon slutade tidigt och gjorde oss sällskap, mycket trevligt. När vi blev uppropade så var det en okänd tant som ropade och vi hängde på, jag trodde bara hon skulle följa oss till våran Eva men så var det visst inte. Men vi mötte Eva precis när vi skulle gå in på hennes rum och då sa Eva klart men bestämt att vi var hennes och vi skulle med henne, hon gillar oss och vi gillar henne! Väl inne satte Eva sprutan i Max lilla lår och i panik skrek han rätt ut och försökte slå bort sprutan. Inte kul inte kul, det gör så ont i mitt hjärta när han har ont. Jag får direkt flashbacks till när han var en månad gammal och vi låg inne på sjukhuset och dom skulle kolla ner i hans små luftrör och se denna lilla varelse kämpa för sitt liv i panik och sprattla som jag aldrig sett honom göra efter det var hjärtskärande. Där och då brast mitt hormonsprängdfyllda hjärta i en miljard bitar. Jag önskar än idag att dom hade bett mig gått ut så jag slapp se det hela. Men men... Idag var han helt utom fara men ändå minns jag dit och tycker att det är skitjobbigt att se honom lida, något jag tror alla föräldrar håller med mig om.
 Men allt gick fort och vi var lika snabbt därifrån och kunde sätta oss och vänta på att se om han skulle reagera på vaccinet men det gjort han som tur var inte så det var bara att åka.
 Sen vart det fika hos mamma och Max njöt av sin släta bulle som mamma gjort speciellt till honom och vi njöt av varsin smarrig kanelbulle. Vi tjattrade och tjattrade och tjattrade, mycket trevligt. Därefter vi jag och Max över till Carola och Leia en stund, trevligt det med!

Så sammanfattat så har det varit en trevlig dag bortsett flashbacks.

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback