-

Surdegsbröd är livet!

2013-03-07 @ 09:26:00
Ja vad ska man säga, baka för mig är avkoppling, harmoni och kärlek. Jag älskar att se hur brödet stegvis utvecklas och sen känna doften sprida sig genom hemmet. Barnen ber om att få äta mitt bröd istället för köpebröd och gissa om det gör mig glad, med tanke på de hårda kanterna och sega insidan är det inget bra val för klenisar. Därför säger vi här hemma att det är tandgympa. ;-) Dessutom slipper de allt socker som finns i vanligt bröd då detta innehåller endast, mjöl, vatten, salt, tålamod och en nypa magi. 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Recept på de då? :)

Svar: De komma! ;-)
clara

2013-03-07 @ 13:16:57
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Hanna

Ska precis börja med middagen, musslor blir det idag. Och inser att detta är precis vad jag glömt- brödet!

Svar: Oh no!! Hoppas att det löste sig ändå! :)
clara

2013-03-09 @ 17:57:48
URL: http://hanna.fornhem.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback