-

Hur tänker ni föräldrar???

2013-04-03 @ 17:55:02
Just nu säger jag suck, stön och blä på alla er föräldrar som har era barn hemma från dagis då det är ytterst uppenbart att barnet har tex vattkoppor. Detta helt enkelt för att dagis inte tar emot sjuka barn. Istället möter jag föräldrar och dessa sjuka barn på allmänna platser som bibliotek och lekplatser där det kryllar av ungar och små bebisar. 
Jag förstår absolut att det kyper i kroppen när man varit hemma ett tag och man tittat på varenda barnfilm som existerar och bråkat om mediciner hit och dit dygnet runt. Men det ger fan ingen ursäkt till att sen pallra sig iväg och smitta andra som INTE på något sett bett om dessa virus. Jag vet precis hur och när vattkoppor smittar och att man får det oftast när man minst anar, men man behöver inte utmana ödet i onödan om man inte som förälder tycker att det skulle passa sig just då med att bli smittade. Men för våran del så kommer flytten om ca en månad och får vi välja vill vi inte bli smittade nu! 
Skulle nu mina barn bli sjuka så är det så det är med det, de klassas nu som stora och skulle klara vattkoppor fint, värre är det för alla små bebisar som det faktiskt kryllar av på vårat bibliotek, dom klarar inte alls av detta virus lika bra som större barn utan kan faktiskt bli riktigt sjuka. Och då är min undran om det är så att dessa föräldrar som låter sina barn befinna sig på platser där andra barn finns endast tänker på sig själva? Oavsett om det är kräksjuka, vattkoppor, ögoninflammation eller vad som helst så tycker jag att det är respektlöst att låta dessa barn leka med andra barn på offentliga platser. Mina barn pratar gärna med andra barn när vi är iväg, jag blir alltid så glad när de knyter band om det så bara är för en kort stund med andra och dom har gärna kul med andra barn på lekplatser och osv. Detta är platser där barn ska kunna mötas, leka, utvecklas utan att de ska möta ungar fullproppade med alvedon för att hålla borta febern. Kan ni inte bara låta era barn vara sjuka och komma igen när dom är friska? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Fy de är inte okej att göra så. Vet att många här som gjort liknande saker. När mina hade de nyss så höll vi oss hemma eller på folktomma lekplatser (tur de va kallt och vinter kanske)

Svar: Ja är barnen pigga men smittar så är det toppen att åka precis varsomhelst bara inte andra finns där. :D
clara

2013-04-03 @ 20:15:33
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: malena

Hu vad jag blir arg över sånt. Vad är felet med att få vara hemma när man är liten och sjuk. Det brukar ju vi vuxna vilja vara. Och fram för allt kan man ju tänka lite på andra.

Svar: Ja, det är inte lätt att vara liten alla gånger.....
clara

2013-04-03 @ 20:26:27
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback