-

En oktoberdag i Visby

2012-10-23 @ 10:43:19
 
 
Alla årstider har verkligen sin charm. Speciellt om man bor på en ö med fullt ös hela sommaren. Då blir höstens lugn något extra. Vi har strandpromenaden för oss själva. Vi behöver inte trängas i botaniska trädgården och barnen kan springa omkring hur som helst och man kan vara lugn. Därför gillar jag våran ö. Jag gillar farten som är under sommaren och jag gillar vinterns lugn. 
Att jag inte är någon storstadsmänniska står skrivet i pannan, att ha två minuter till dagis, cykelavstånd till jobb, familj på nära avstånd, havet, kulturen ja allt. Fi fan vilken bra ö det är. (idag tänker jag bara räkna upp de bra sakerna med våran ö, inte sånt som att simhallen i Visby är sunkig, att vi inte har IKEA, att det är segt med att båten är både dyr och att man alltid blir förkyld när man åkt, att hela ön är ett draghål, att flera av politikerna borde ha bytts ut för över 20 år sedan, att de flesta av min vänner har lämnat ön för att få jobb osv...) Men annars, annars är det en förbannat fin ö!

Kommentarer
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Håller med om att det ser himla vackert ut, har alltid velat besöka Gotland =)

Svar: Ni får komma hit någon gång! :-)
clara

2012-10-23 @ 12:44:30
URL: http://www.emmgus.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback