-

Min syn på vacciner till barn.

2012-03-24 @ 23:36:40
Barnen hostar numera ikapp från sina rum. Mest Hugo just nu, Max har fått hostmedicin samt Alvedon och Ipren mot febern som ovälkommet var tillbaka igen och med bruna slemhostningar har vi fått en tid på jour på lassis imorgon. Alla symtomen för lunginflammation stämmer in på gossen så ni hoppas vi att det bara är en vanlig förkylning som går lite över styr så han kan pigga på sig fort. Tycker så synd om han när han går här och låter som en gammal KOLgubbe som har rökt hela sitt liv. Eller iaf som när jag var 19 år och hade kikhosta, det var den mest deppiga sjukdom jag råkat ut för! Jag kunde inte gå, röra mig, jag kunde knappt prata utan att hosta så jag kräktes. I sex veckor höll jag på så och sen hängde hostan kvar i nästan ett halvt år. Idag vaccineras alla ungar mot skiten men så finns det föräldrar som väljer att deras barn inte ska ta dessa sprutor för de vill inte utsätta sina barn för "dessa främmande substanser som man sprutar in i kroppen". Dessa föräldrar säger att sprutan behövs inte för att dessa sjukdomar finns inte längre i Sverige. De förlitar sig på att alla andra vaccinerar sig och med tanke på att vi reser mer än någonsin kan man fråga sig hur de tänker. Så kul är det inte att hosta så hjärnan sprängs varje natt i flera veckor och man får andnöd titt som tätt. Därför tvekar jag aldrig o att mina killar ska vaccinera sig. Vattkoppor är en sjukdom som det diskuteras mycket om ifall den borde ingå i allmänna vaccinationprogrammet eller inte. Men där säger jag nej tack. Prickarna och febern är jobbig men inte farlig. Även om det vore ekonomiskt bra att ge detta vaccin för att minska VABandet så vill jag påpeka att vi är människor och inte robotar, vi blir sjuka och för det mesta kan vi lagas och att så måste det få vara. Vi bör inte skydda oss mot allt. Vi är ju faktiskt människa och människa betyder sårbar.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Idiot

2012-03-27 @ 10:04:07
Postat av: clara *författaren*

Det var ju också ett sett att se det hela på. Totalt meningslöst att uttrycka sig bakom mask och ett ord.

2012-03-27 @ 16:14:07
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback