-

Julmustkyckling en riktig hit!

2012-12-04 @ 11:01:18
Jag är den enda i detta hushåll som inte tycker om julmust, har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Så är det bara. Men eftersom det var första advent med gröt i söndags köptes det även hem en stor julmust till killarna (Hugo fick då smaka för första gången), halva flaskan blev kvar och Johan började drömma om man kunde ha den i någon mat. Så jag letade fram ett recept på kyckling med julmustsås och överraskade med till kvällen efter. Alla älskade den (inkl. jag!!!) och därför så måste jag dela med mig av receptet här och nu så även ni kan överraska era nära och kära. 
 

Ingredienser

4 port

4 kycklingfiléer, ca 500 g
smör
2 dl creme fraiche
2 dl julmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk malen ingefära
1 knippe rosmarin
1 msk kinesisk soja
samt lite maizena beroende på hur tjock ni vill ha såsen.

Gör så här

Bryn kycklingen i smör på båda sidor i en stekpanna. Blanda cremefraiche, julmust, buljongtärning, ingefära, rosmarin och soja. Häll försiktigt i lite maizena, men det går även bra utan. Lägg i kycklingen och låt koka ca 10 min. Garnera ev med färsk rosmarin. Servera med potatis och ugnsbakade grönsaker.
 

Kommentarer
Postat av: william

gott:DDD

SV: det har du rätt i;) dom var supergoda:D

Svar: Mycket! :)
clara

2012-12-10 @ 16:11:25
URL: http://canonguy.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback