-

Brända mandlar

2012-12-16 @ 09:00:00
Är det något som är riktigt riktigt gott så är det brända mandlar. Har aldrig tänkt tanken tidigare att jag skulle kunna göra egna men nu hittade jag ett recept och därmed var det tvunget ett försök, ett försök som blev mycket lyckat! Och eftersom jag gillar goda saker som är lätta att göra så kommer detta göras många gånger i vårat hem.
 
Recept:
250 gram mandlar
250 gram strösocker
3/4 dl vatten
 
Blanda allt i en kastrull eller stekpanna och låt det koka upp,
Rör om lite lätt hela tiden ända tills vattnet dunstnat och sockret klumpar sig runt mandlarna.
När sockret fastnat häll då över mandlarna på en plåt, dela på de och låt de svalna, mycket goda medan de ännu är varma.
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback