-

Mitt hemmagjorda iste.

2011-07-10 @ 22:33:34
kanske världens godaste iste.

Såhär i värmen sitter det fint med iste, faktiskt det enda te som jag verkligen uppskattar.

Koka upp vatten på ca 1 liter.
3-4 påsar earl gry, låt det dra med det varma vattnet upp till fem minuter men lyft bara ur påsarna utan att klämma ur det sista.
Låt det sen stå och svalna, häll sen i ½ till 1 dl socker under omröring, lite efter behag.
När det är kallt pressar man i en halv citron och vips är det färdigt!

Låt det stå den i kylen och servera med mycket is och om man vill kan man ha i frukt, jag hade i persikor som jag skalade, det blev supergott!

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback