-

Äggvitor över?

2011-04-08 @ 10:24:05
Då säger jag bara, BAKA SEGA MARÄNGER!

6 äggvitor
8½ dl strösocker
saft av en citron
3-4 tsk vaniljsocker

eventuellt choklad, färg eller vad hemmet behagar.

Vispa allt detta med elvisp över ett vattenbad tills att sockerkristallerna försvunnit, vilket tar sin lilla stund. Men det är det värt. När det smakar som fluff är det färdigt. Klicka ut på en plåt, in i ugnen på ca 140 grader i 45 minuter.


Johan fyllde några med lingonsylt och vispgrädde, inte alls illa kan jag lova!


Kommentarer
Postat av: Annie L

ha ha ha! Vilket skämt, ja gjorde ju faktiskt maränger oxå efter biskvierna, tänkte att ja måste ju lyckas me nåt.. Men icke.. De vart platta som pannkakor trots att ja vispat hur länge som helst, bara rann ut.

Men de e ju kul o se att nån lyckas..

Efter det gjorde ja muffins istället o dom vart bra!! =) -Varför varför finns det ugnar o varför finns det plåtar... la la la..

2011-04-13 @ 23:45:26
Postat av: clara *författaren*

Är det sant Annie??? Skulle va så kul att se vad som går fel... Men GE INTE UPP! Baka är livet, typ. Hahaha! Jag vet vad vi gör, du får komma hem till mig när du är på ön så bakar vi tillsammans!

Den gamla slagdängan hade jag glömt bort! Igår gick jag in på ett café och ville ha en muffins, utan russin och utan choklad, en vanlig jävla muffins! Hahaha!



2011-04-14 @ 21:58:07
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback