-

Ledsen ända in i själen........

2010-10-18 @ 13:23:36

Om vi inte nämner att det är måndag, för att det i sig känns som blahablaha jämfört med dagens besked..... Hugo har hostat nu i över en månad och det går inte över, han blir varken bättre eller sämre så idag ringde jag barnmottagningen, var säker på att dom skulle tycka att jag är en hönsmamma (vilket jag är till 200% men ändå) men dom ville att vi skulle komma ner och kolla till honom. Så det var bara att gå ner dit efter att vi lämnat Max på dagis och vi började med att väga våran lilla klump som nu väger 7,5 kg (!) så matbrist lider han inte av iaf. Men sen fick vi träffa en läkaren som Hugo för övrigt kissade ner efter en liten stund, i övrigt skötte sig Hugo perfekt men det räckte inte. Troligen har han förkylningsastma och ska nu var tredje timme ta medicin genom att ta puffar ur en apparat och så ska vi göra nu i tre dygn sen ska ha bara få den tre gånger om dagen och om tre veckor ska vi tillbaka och kolla läget igen.

Mitt hjärta bara gråter.... Jag fick själv astma på mellanstadiet och hade under en period riktigt jobbigt med medicineringen, under flera år tog jag två mediciner morgon och kväll samt vid varje träningstillfälle, numera behöver jag bara ta när jag är dunderförkyld. Som tur var blev astman så pass mycket bättre när jag var gravid med Hugo att jag slutade med medicinerna helt och ännu har jag inte behövt ta en enda puff. Men jag vet hur förbannat jobbigt livet är med astma, kroppen vill men man orkar inte..... Så att Hugo nu kanske har fått det gör mig sååå ledsen, hade önskat att killarna fått Johans gener istället,  men det är inte mycket att göra åt. Jag hoppas och önskar för allt i världen att det ger med sig för honom.


Kommentarer
Postat av: Catti

Stackars Hugo.

Hoppas att det ger med sig.

kramkram

2010-10-18 @ 14:42:26
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åh nej! Lilla Hugo. Det var tråkigt att höra.

Då får vi hålla tummarna för att det går över fort, att det är en lindrig variant och att utvecklingen fortsätter att gå lika raskt framåt vad gäller att behandla astma.

2010-10-18 @ 15:54:09
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Emmelie

Gud vilket jobbigt beseked.

Jag hoppas verkligen han blir piggare snart av medicinen iaf. Kram

2010-10-18 @ 19:01:45
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, det är ett tungt besked. Och det är tufft att få de små sin medicin.

Tänkte bara krot berätta vår historia då den är rätt positiv. Noria blev förkyld när hon var 3 månader och den gav sig inte. Jag tjatade om att det var nåt fel, men fick höra att det ju var vanligt med en storebror på förskolan. Men sedan fick hon svårt att andas och vi fick komma in. Hon var dessutom ganska tunn då vi kämpade med maten. Hon fick "puffas" på akuten på nyårsdagen! och en gång till senare och framåt våren fick hon pulmicort och airomir utskriven. Såg framför mig massor v kommande vabdagar och vaknätter i år framåt. Hon började förskolan när hon var ett och och några månader och var sjuk en del första hösten men sedan gav det sig. Året efter hade hon ingen sjukdag mellan augusto och mars och sedan ett par. Nu är hon en av de friskaste på förskolan. Så det kan snabbt vända och bli bra. Det var som om hon fick sin beskärda del av infektiner då, som om hon genom sin storebror redan var på föskolan och fick alla baciller. Hoppas det går snart över för er del också.

2010-10-23 @ 18:54:20
URL: http://hanna.fornhem.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback