-

Arga Clara.

2010-11-19 @ 08:56:26
Jag måste säga att jag blir bra förbannad ibland när jag tittar på Arga snickaren, ett program som jag för övrigt älskar, speciellt Pontus. Men det finns en sak som retar mig så in i vassen och det är när folk köper ruckel för att komma "billigt undan" och sen kommer ett tv-team hem och vips så bor dom finare än dom flesta. Jag tycker inte att folk som är snåla förtjänar denna gratis skjuts i livet. Nog är det så att nästan alltid står någon stackare bakom och lever med denna snåljåp som vill göra allt själv men som inte ens är kapabel att sätta ihop en Billyhylla och den stackaren som står där bakom är det synd om. För nog måste det vara piss att leva i ett förhållande där man inte ens vågar ta upp telefonen och ringa efter byggare eller vad som nu behövs för att få ordning bara för att den andra (oftast mannen) inte "litar på andra" eller "egen dräng..." eller "jag kan minst lika bra" osv.
   Då jag tycker att programmet är som bäst är när det är någon stackare som försökt förverkliga sin dröm av ett hus men så blivit allvarligt sjuk eller respektive dött och personen står i skiten för att det blir för mycket att ta hand om själv och då får motivation och en bonus med att få leva fint och ha det bra, men nu verkar det som att dom människorna har tagit slut och kvar finns bara snåljåparna som tror att dom vet bäst trots att det regnar in och hela huset håller på att rasa samman, dom skulle man bara ge en spark i röva och tala om att "väx upp, alla kan inte vara bra på allt, ta hjälp! Det är inte normalt att leva på en byggarbetsplats år ut och år in bara för att man är snål!"
   Mycket av det hela är väl ren avundsjuka får min sida, jag vill också ha ett nytt kök, jag vill också lämna bort mitt hem för några dagar och sen ha det tipp topp men eftersom vi försöker själva så som dom flesta gör så kommer det aldrig komma hem något tv-team till oss och fixa våran smutsiga trapp eller vårat trista kök och inte tala om badrummet, men det är en annan historia. Och är vi ändå igång så behöver vardagsrummet tapetseras om, likaså vårat sovrum och sen inte tala om alla möbler som bara vips står där hemma för möbler är inte gratis och det är heller inget jag skulle köpa på kredit. Allt sånt får man köpa om man har råd och som mammaledig är det många gånger man inte har råd kan jag lova, då får man helt enkelt vara utan och vänta tills man har råd. Och vad gäller tapeter så säger jag blääää, det är nästan lika svårt att komma överens om en tapet som det är att bestämma sig för ett namn på sin nyfödda bebis. Man kan bli tokig för mindre. Men vi valde att köpa en lägenhet just för att vi vill inte lägga all våran tid på renorvering utan vi vill lägga den på familjen och kunna umgås tillsammans betyder massor för oss, långt mycket mer än stort hus med allt vad det innebär, för nog kan vi blir avundsjuka när vi ser hur fint många vänner bor men för oss passar detta oss fint just nu. Se bara som fönstret i Hugos rum, det drar om det så dom senaste nätterna har Hugo sovit helt och hållet i vårat rum och vad gör man då? Man pratar med Eddie, våran vaktmästare som fixade några killar från PEAB som kom hit på stört och fixade till det och det kostar inte oss en extra krona, så himla skönt! För trots allt, tid är pengar.
 Ett annat program jag även stör mig på är Room service när dom är hemma hos kändisar och stylar om. VARFÖR? Dom av några i samhället har väl pengar att fixa och dona, där är det väl bara en fråga om intresse?! När ska Sverige börja med Extreme home makeover stilen, att folk som lever för andra, gör goda gärningar och verkligen förtjänar att få det finare hemma som tack för att dom ställer upp för samhället utan att ha betalt. Där kan man snacka om att proffshjälpen når rätt istället för att hjälpa dessa nötter som inte ens är tacksamma förän allt är färdigt, nä dom borde lära sig att veta hut istället. Eller lite mildrare som Gry i Äntligen morgon sa när dom pratade om programmet "det blir lite tokigt när dom tänker" och nog är det så alltid, själv kan jag känna att det blir lite tokigt när jag tänker sisådär femton gånger varje dag men jag skulle inte komma på tanken att totalrenovera ett hus helt själv bara för det.

Slutligen måste jag säga att en av Sveriges skönaste tv-profiler är med i just Arga snickaren och därför bara måste jag se det, det är då Pontus som ska vara något form av skyddsombud och allt-i-allo. Han är störtskön!

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback