-

Johans älskade brunchbröd.

2010-03-09 @ 11:29:19
Blanda mjölet i en skål med vattnet, jästen, sockret och saltet. Rör om med gaffel. Mjöla bakbordet, lägg upp degen på det och knåda den väl.

Det salta brödet:
Fördela parmaskinkan på degen. Lägg de hela äggen ovanpå i en rad. Skiva mozzarellan. Riv över rejält med parmesan. Riv över basilikabladen, strö över de soltorkade tomaterna.

Rulla ihop allt på längden som en rulltårta. Kläm ihop "sömmen", och kläm ihop ändarna till en krans. Stryk olivolja över kransen. Grädda i 180 grader i 35 min.

Degen: 
0,5 kg vetemjöl special 
3 dl handljumt vatten 
25 g färsk jäst 
1 msk socker 
1 strukna msk havssalt
extra mjöl till utbakning

Det salta brödet:
10 skivor parmaskinka
8 stora ägg, kokta i 8 min., skalade
2 mozzarellor
2 nävar nyriven parmesan
2 nävar färsk basilika
soltorkade tomater i olja
rosmarinkvistar
olivolja, extra jungfru-
salt och nymalen svartpeppar



Så galet gott som det bara kan bli!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter syndigt gott!!



Date näsa vecka är deal! Måndag eller torsdag slutar jag sent om bara du och jag skall dejta, tisdag, fredag slutar jag tidigt om kidsen ska med.

Vi kanske ska dejta hela familjerna? En middag en kväll?

2010-03-09 @ 12:03:31
Postat av: NIna

Verkar gudomligt gott.

2010-03-09 @ 15:14:19
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback