-

Mitt oglamorösa liv som tvåbarnsmamma....

2013-05-27 @ 08:33:00
Idag består min dag av en ända stort VARFÖR??? (Trots att jag vet svaret på flera av mina varför så tänker jag vara barnslig och tillåta mig själv tycka synd om mig)
 
VARFÖR ska det alltid upp och springas när man väl sagt god natt och barnen ska ligga fint i sina sängar och somna???
 
VARFÖR ska mamman och pappan börja med ohållbara hot för att barnen ska fatta att dom inte ska kliva ur sängen och istället koppla av???
 
VARFÖR kommer sen barnen in till våran säng och snurrar runt, sparkas, smackar upp en hand i ansiktet och sen snor mitt täcke???
 
VARFÖR vaknar de sen och börjar bråka med varandra i våran säng???
 
VARFÖR kan jag inte få vakna lugnt och utvilad i min säng utan att ha sovit på 15 cm längst ut på kanten utan kudde och då skulle kunna slippa ångest för dagen som komma skall???
 
VARFÖR kan barnen inte smyga ur sängen och sätta sig och leka en stillsam lek istället för pirater, skrika på varandra, brottas och sen ropa på sina föräldrar som redan gör sitt yttersta för att ens överleva natten som varit???
 
VARFÖR ska barnen alltid sitta och skrika om att de vill ha allt till frukost när man ändå ska truga ner varenda bit sen???
 
VARFÖR lär sig barnen aldrig att kaviar och leverpastej inte är en bra kombination på mackan???
 
VARFÖR hatar barn att tvätta händer och munnen efter att dom ätit och det åter blir en brottningsmatch???
 
VARFÖR fortsätter brottningsmatchen med rond två där man ska byta pyamas till vanliga kläder???
 
VARFÖR kan barnen inte vara hjälpsamma alls???
 
VARFÖR kan inte barnen förstå att deras mammas huvud håller på att gå i bitar och då kan smyga på tå, tyst önska henne en trevlig dag och hoppa in i bilen???
 
VARFÖR skriker barnen så att mammans huvudvärk övergår från normal huvudvärk till migrän för att de springer omkring som strutsar som fladdrar med armarna och skriker, vägrar hoppa in i bilen och istället tycker att det är orättvist att de inte får vara hemma som mamman???
 
VARFÖR är det endast ett lugn i vårat hem när barnen inte är hemma???
 
VARFÖR kan jag sen inte hitta någon inspiration till skolan och hur i helvete ska jag kunna hitta 5-8 vetenskapliga artiklar till skolarbetet???
 
VARFÖR kommer aldrig våran tvättmaskin och torktumlare som vi beställt???
 
VARFÖR tömmer barnen sina skor med sand i mitt på vardagsrumsgolvet???
 
VARFÖR lyckas vi inte hämta hem gräsklipparen som vi får låna av svärmor och svärfar så våran tomt slipper se ut som ett fridlyst änge???
 
VARFÖR kan jag inte vara sådär hurtig och vara ute och springa milen som alla andra mammor, när jag istället tänker frysa mitt träningskort för sommaren för jag har ingen möjlighet att träna nu???
 
VARFÖR är jag den klenaste morsan genom tiderna som gnäller över allt detta när alla andra tvåbarnsmammor tycks klara det galant???
 
VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR???
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är nybliven trebarnsmamma och känner vissa dagar hur fan man kan skaffa ett barn till när man inte orkar med de man har. Du är inte ensam om att ställa alla dessa frågor. Tror alla mammor och pappor ställer dem.

Svar: Ja jisses vilket jobb föräldrar gör bara för att lyckas få vardagen att gå ihop! Men man får bryta ihop och komma igen....
clara

2013-05-27 @ 10:10:44
Postat av: Jenny p

Det gör vi inte alls. Alla andra har det också för jävligt ibland! Hoppas migränen drar åt helvite!!

2013-05-27 @ 10:16:58
URL: http://brunheten.blogg.con
Postat av: Angelica

Bra skrivit Clara, tycker det är skönt att se att det är fler som har sådana dagar än en själv. Små barns tiden är det bästa i ens liv men också det mäst krävande!! Gillar att man är ärlig och visar att varje dag går inte på räls och så är det nog för alla !! Stor kram till dig!!

2013-05-27 @ 12:12:39
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Underbart, ställer mig dom frågorna nästan dagligen. Och alla andra ställer nog sig exakt samma frågor skulle jag tro;)

Nya tag imorgon. Kram

2013-05-27 @ 12:45:15
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Liselotte

Jag tror vi alla mammor kan skapa kollektiv på morgnarna, vi verkar ha det lika och de där 15cm i sängen, på diagonalen el uppochner skriver jag oxå under på....jag ska sluta tro att det blir bättre med åren alltså, vi som ser fram emot att den minsta ska bli typ 2 för att det ska va lättare...kram!!!!

2013-05-27 @ 12:52:39
Postat av: Johanna

Barnen lever ut ALLT hemma så de ska orka va snälla o trevliga o duktiga o kunna allt på dagis ;)

2013-05-27 @ 17:26:08
URL: http://enfisksomheterjohanna.blogg.se
Postat av: Nina

Oj här kände jag igen mig till tusen.
Vilket bra inlägg.
Kram

2013-06-01 @ 16:57:51
URL: http://ninaruthstrom.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback