-

Livskvalité för mig....

2013-02-28 @ 19:08:29
Är att få äta sockervadd tillsammans med Max på Gröna Lund, få åka karuseller och inte stressa. Att bara kunna vara där man är och inte behöver tänka på allt som behöver göras som tentor, sömnlösa nätter, böcker som står och samlar damm i bokhyllan istället för att dom har blivit lästa osv.
   Nej, det är på tok förlite sockervadd i livet helt enkelt!
Men ikväll startas en sats med surdegsbröd och det är inte så dumt det heller, för imorgon är hela familjen ledig (förutom jag som ska på handledning en stund på förmiddagen) för att fira Johan som fyller år men även för att bara få ha en dag i lugn och ro tillsammans. Tur att jag för en gångs skull känner att jag ligger i framkant med plugget. Men det är nog just bara för att det är så kul. Den psykiskt sjuka människan är så spännande, fascinerande och konstig att man kan inget annat än vilja veta mer om den, få kunskap, förstå vad det är som händer i kroppen och hur konstigt saker och ting kan bli när allt inte kopplar rätt så att säga. Men även se vad som kan hända med en människa när någon tar sig friheter utöver någon annans liv utan att man är med på det. Att laga en arm kräver talang och kunskap men att behandla en disfunktionell självkänsla är imponerande! (om du frågar mig ;-))
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback