-

Recept på lågkolhydratbröd

2012-07-22 @ 09:00:00
 
Jag har skrivit om mitt älskade bröd tidigare men inte lämnat ut receptet på det, men nu är det hög tid att jag delar med mig av detta goda LCHFbröd. För är det något man saknar när man undviker kolhydrater så är det just bröd, men detta gör att även jag kan njuta av frukost som jag gjorde förr, men utan uppblåst mage.
 
Recept:
8 ägg
2 dl créme fraiche
6 msk kallpressad olivolja el rapsolja
2 msk bakpulver
1 tsk salt
100 g linfrön
120 g havrekli
100 g sesamfrön
100 g solrosfrön
 
1. Sätt ugnen på 180 grader.
2. Vispa äggen lätt och blanda i oljan och créme fraichen.
3. Blanda i de övriga torra ingredienserna, det blir som en gröt.
4. Täck en bakform på ca 30x12 cm med bakplåtspapper. Häll i smeten och grädda sen i ca en timme plus någon minut till.
5. Låt brödet svalna och förvara det sedan i kylen. Där håller det i flera dagar och är lika gott varje dag.
 
Må det smaka!

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback