-

Hotell, skansen, grönan, helt enkelt en riktig familjehelg!

2011-06-20 @ 19:45:57
Efter våren som sprang förbi oss kände jag att det var dags för 100% familjetid, så jag bokade in två nätter på Globen hotell och utan att någon visste om det tog vi i fredags båten med en snudd på tom bil och med en två glada föräldrar, en överväntandes Max som längtat hela veckan och en mysig liten Hugo som gillar läget. Båtresan gick smidigt och ganska fort var vi framme. Där väntade spöregn och långa köer, men med sånger och kex klarade vi även det och vi tog oss till IKEA. Bästa köpet blev utan tvekan hunden som Max kärade ner sig i, han blev en riktig husse under helgen. Vid tio var vi på hotellet och det var toppen! Vi sov alla som stockar och det första Max sa när han öppnade ögonen i lördags var "frukost nu mamma?", var det något han längtat efter så var det frukosten och det visade sig att hans längtan var helt befogad för oj så vi åt alla fyra!
Sen bar det av in till stan, shopping i mängder till småkillarna. Efter lunchen gick vi till Djurgården och Skansen där Max var i sitt eldorado, vi alla bara njöt av hur fint det var det och hur Max uppskattade alla djur. När han skulle rida och vi köat en lång stund och det äntligen var hans tur visade det sig att hästen som var på tur var snorstor! Så varken jag, Max eller tjejen som gick med hästen tyckte att det var någon bra idé så vi inväntade nästa häst som var perfekt, liten och trött. Först var Max blyg men det ordnade upp sig bara vi kom runt kröken.
Själv blev jag imponerad av hur fint och lugnt allt var där inne.
När vi kollat in alla djur började det kurra i magen så mat stod på schemat, vi bestämde oss för att äta på Junibacken eftersom de har bra barnmat, så vi gick dit... 2 km.... och fick veta att de hade hunnit stänga för dagen så vi gick tillbaka till Gröna Lund som då blev ännu en promenad på ca 2 km... För att beställa in två pizzor som vi delade på alla fyra innan vi gick in på grönan och hade the time of our life! Guuuuud va kul vi hade alla fyra, eller iaf jag, Johan och Max som åkte den ena karusellen efter den andra och skrattade så tårarna rann. Max älskade allt!! Och när vi inte åkte karusellerna så åt vi sockervadd och Hugo åt kex såklart. Den kvällen var vi hemma vid 12. Sen sov vi gott kan jag lova.
Söndagmorgon var vi inte lika pigga, alla var bakis efter gårdagen. Så vi började med att bada i hotellets jacuzzi på högsta våningen innan frukosten. Max tog sig en återställare i form av Sitting Bull som hotellet bjöd alla barn på. Sen var det dags för frukost igen och vi åt ihjäl oss hela högen igen.
Vi checkade ut och åkte till kista galleria för shopping och sen blev det IKEA igen, tillsammans med resten av landet. Helt vansinnigt mycket folk! Men vi hittade det vi skulle plus lite till och därefter väntade båten på att få köra hem oss, så klockan ett var vi i säng.... Så hela måndagen var vi alla slitna må ni tro och gissa om mina fötter svider och ömmar?!! Men som man brukar säga, det är det värt!

Det var våran helg. :)

Bäst var att få åka karuseller med Max.
Sämst var pampers blöjorna som Hugo hade. Han brukar ha Libero men nu hade vi köpt ett paket Pampers, aldrig mer säger jag! Det resulterade i att han bajsade ner tre uppsättningar kläder och kissade ner två + hela mig inne på IKEA..... Buuuu på dom!!!



Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men ÅH va gött!

Vi skulle ha rest en sväng till Sthlm vi med.

2011-06-20 @ 20:33:54
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Emmelie

Åh va mysigt ni har haft de!

Själv fick jag ett present kort på två nätter på ett scandic hotel och presentkokrt på olika resturnger i sthlm så får väl åka nån gång nu i sommar o innan bebisen kommer. Men att va utan Ebba, usch!



japp ultraljud idag =)

2011-06-21 @ 06:53:48
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka underbara bilder!! Myyyyys =)



KRAM Johanna

2011-06-21 @ 21:52:51
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback