-

Våran jul.

2011-12-30 @ 19:07:41
Jag hade nog mitt livs bästa julafton denna jul. Det var JULFRID överallt. Killarna var glada, stora som små. Vi tog det
lugnt hela förmiddagen, pysslade, fixade och tiden gick ovanligt fort. Vips var klockan tre och min morfar och hans tant, samt mina föräldrar hade kommit för att kolla på Kalle med oss. Efter Kalle stannade bara mamma och pappa kvar för mat och julklappsmaraton deluxe! Jisses! Det tog aldrig slut. Vi hade köpt några säckar med klappar och mina kära föräldrar var inte sämre dom. Jag fick Leilas nya bok Hello cupcake, kläder, bidrag till träningsskor och en himla massa andra saker, Johan fick en smällbra stekpanna och massor av andra bra att ha prylar. Få människor är så duktiga som mina mamma på julklappar, hon kan verkligen överraska! Jag älskar verkligen julklappar, både att ge och att få. Det kommer jag nog alltid att tycka. Det är en fin sak att ge bort något till den man tycker om att visa att man lyssnat och att man vill ge den personen en guldkant i vardagen. Så av Johan fick jag ett bidrag till en Kitchen aid. Så snart har jag råd att köpa en, men det går inte fort när man inte tjänar några pengar själv, då får man önska sig bidrag hit och dit istället.
   Klockan 22 däckade Max med en skruvdragare som han fått i ett av paketen i sin famn. Han visste då varken ut eller in. Hugo var sen vaken till klockan 24.... Då kröp jag och Johan i säng och talade om för honom att det var hög tid att sova... Därefter har julen rullat på i en himla fart, vi har träffat Johans släkt, ätit kalkonmiddag, tittat på raketer, haft sovmorgon, sena nätter, julgodis, träning, shopping, fika med Petra, matat fåglarna med familjen och Cattis i Almedalen. Ja utvilad blir man iaf inte denna jul. Det är livet med småbarn. Men vad vore julen utan nissar som väntar på tomten, som sjunger julsånger, kramas och längtar efter snön lika mycket som en annan. Barn är ju faktiskt hela julen (synd bara att dom ska ha så förbannat mycket energi bara!)

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback