-

Tungt beslut men hopp om en ljusare framtid.

2010-10-12 @ 10:50:15
Eftersom Hugo sover så oroligt om nätterna är jag vaken nu mer eller mindre hela dygnet runt. För på dagarna kan jag inte heller sova då han är antingen vaken eller så sover han ute i sin vagn och då hör jag inte om honom om jag skulle somna. Detta resulterar i att jag däckar i soffan vid strax efter åtta på kvällen och jag och Johan får knappt någon tid alls för att prata i lugn och ro. Samt att jag och Max bråkar all tid vi har tillsammans och det tär så det skriker på både han, mig och Hugo. Jag får dåligt samvete mot Hugo som bara hör sin mamma skrika hela tiden och aldrig får se henne glad och jag tycker synd om Max som dras med sin sombie till morsa.
Så igår pratade jag med våran BVC Eva om vad tusan man ska göra för att rida igenom denna storm, som vanligt så kom hom med många kloka ord och vi tog även belut om att det vore bra att Max får några timmar till på dagis så att eftermiddagarna inte blir lika långa och jag blir mer utvilad så jag orkar leka med honom. Men det tar emot att han ska gå fler timmar än sina femton som han haft nu, men jag måste tänka att det är för att våran familj ska fungera och jag hoppas hoppas hoppas nu att det blir bättre snart för att just nu är det inte roligt någonstans.
Så nu gäller det att hitta saker som både jag och Max tycker är roliga att göra för att fylla våra eftermiddagar och idag blir det brödbak till kvällens soppa.

Kommentarer
Postat av: Catti

Låter som ett klokt beslut även om jag förstår att det tar emot.

Att inte få sova är en grym tortyr och tar verkligen inte fram det bästa hos en.



Vad sägs om att ses snart?

Massa kramar till dig

2010-10-12 @ 12:05:42
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Carola

Att inte få sova om nätterna är de värsta som finns. Kan inte komma på något som är värre än de! Hoppas hoppas Hugo också kommer på de snart. Många kramar till dig

2010-10-12 @ 13:10:08
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja du, måste nog säga att du får äta upp lite av vad du skrivit här innan..

Hur du ser på andra föräldrar som låter sina barn gå längre dagar på dagis eller handlar innan man hämtar de på dagis och allt du skrivit om vad man inte bör göra som förälder, kanske dags att äta upp de nu då!!

Ingen är felfri!!

2010-10-12 @ 21:51:37
Postat av: Sarah

Det låter som en bra idé. Max får leka av sig ordentligt under dagen och du får förhoppningsvis samla energi och vara glad med Hugo under tiden. Fast jag har ju inga ungar. Så vad vet jag?! ;)

2010-10-13 @ 01:08:28
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: clara *författaren*

Ja det kännns som ett bra beslut än så länge och Anna, jag lämnar honom nu extra på dagis för att jag behöver för att våran familj ska fungera alls inte för att jag vill och så fort vi fått ordning på dygnet så kommer han gå sina 15 timmar igen precis som vanligt. Detta är inget jag önskar att vi skulle behöva men just nu är jag tvungen för att inte gräla sönder min och Max relation. Jag tror ännu att barn i dom allra flesta fall mår bäst av att vara tillsammans med sina föräldrar och jag anser inte att det ingår i dom pengar vi betalar för dagisplatsen att man då kan göra saker utöver jobba. Så det är stor skillnad på att behöva lämna bort sitt barn och vilja lämna bort det.

2010-10-13 @ 08:09:29
Postat av: Astrid

Skönt att hitta en lösning. Om Max trivs på dagis så tycker jag inte du ska gräma dig över det. Han har nog roligare där några extra timmar än att han ska vara hemma och att du kanske är så utmattad så du inte orkar.. förstår du hur jag menar?



kram på er

2010-10-13 @ 09:05:42
URL: http://www.nogg.se/nova08
Postat av: malena

Ja men visst är det kanske så för just dom som måste handla innan eller kanske klippa sig dom lämnar med för att få sina familjer att funka, jag lämnar extra för att kunna honna klippa mej eller hem o sova efter ett dygn ta en dusch eller nåt. Och jag tror inte ebbe lider han har roligare på dagis än att ta en massa konflikter med mej i en mataffär.

jag har dessutom ingen som kan bara ta honom om jag skall klippa mej eller sånt, för jag skall fungera och min familj så lämnar jag med tid när jag inte jobbar.

2010-10-13 @ 20:58:44
Postat av: Malin

Jag har aldrig kommenterat dig men nu kände jag mig tvungen..

Du som säger att man inte ska lämna sina barn för att uträtta andra ärenden som handla, klippa sig m.m. Men du kan lämna för att sova? Tror du inte att många föräldrar lämnar sina barn bara för att dom inte har någon annan att lämna till? Jag har tex flyttat från fastlandet och hit.. har inga föräldrar eller något att lämna till och dessutom eget företag med min sambo.. Så någon måste alltid vara på företaget... ska jag då hämta mitt barn när jag ska gå och klippa mig eller så? Men du har dina föräldrar här och ett stort antal vänner .. Då kan du lämna till dom om du ska behöva sova några timmar.. Dubbelmoral kallas detta verkligen!!

2010-10-13 @ 21:07:45
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback