-

När jag blir stor ska jag bli.......

2010-10-25 @ 14:16:16
Jag fick frågan om vad det är jag ska läsa till eftersom jag gjorde högskoleprovet och jag har en dröm om att få läsa till sjuksköterska och sen slutligen barnmorska, men med usla betyg så är vägen dit lång.
Min största önskan är att jag ska komma in på distansutbildningen som KI har hit till ön, men det är få som antages och som sagt är mina betyg inte till någon större hjälp så just nu kliar jag mig i huvudet om vad jag ska ta mig till när Hugo är stor nog att börja på dagis och jag vill ut ur denna bubbla, blir det en termin till på komvux eller vad. Det enda jag vet är att jag ger inte upp ännu. Jag tror att jag skulle bli en bra barnmorska eftersom jag har gillar deras utmaning, att hjälpa, stötta och göra mitt yttersta för att göra varje förlossning till ett fint minne. Men även hjälpa nyblivna mammor med amning, pinsamma frågor, smärtlindring och att få se ett nytt liv ta sin självklara plats i sin familj och samhället. 
   Dessutom tror jag att arbetssättet passar mig fint, dock tror jag att det är risk för att det är få män som arbetskamrater och jag tycker att det är tråkigt med homogena grupper, dock känns det som ett litet problem i det hela. Jag hoppas tror och önskar att jag en dag kommer nå mitt mål.

Kommentarer
Postat av: Catti

Jag tror att du kommer passa alldeles ypperligt som barnmorska. Håller tummarna för att du kommer in.

kramkram

2010-10-26 @ 19:10:11
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker absolut att du ska satsa på att bli barnmorska! Skulle passa dig som handen i handsken =)

Kram Kram!

2010-10-26 @ 19:27:46
Postat av: Tove

Kör hårt, det kommer lösa sig för dig eftersom det är din dröm. Behövs bra folk på såna arbeten!! Kram

2010-10-26 @ 20:51:41
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kör hårt, ge inte upp ! "Om man tror på det, så fungerar det"

Kram

2010-10-26 @ 21:38:34
URL: http://emeliesdagar.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback