-

En helg i storstan.

2010-10-04 @ 11:22:39
I fredags åkte jag, Johan och Hugo med båten till fastlandet. Max fick stanna hemma med sin farbror, farmor och farfar vilket var tur för både honom och oss. För hela fredagen spenderades på IKEA som resulterade i ett kvitto på dryga metern (!) sen på Barkaby Outlet och lite andra butiker i närheten. Jag hade helt sjukt ont i fötterna när kvällen väl kom, men vi hade tur som blev bjuda på makalöst god mat hemma hos Eric och Anna i deras nya fina lägenhet. Så vi verkligen bara njöt av att ta det lugnt innan nästa helvetes dag skulle infinna sig i Kistas galleria där vi köpte nya vinterjackor till både mig och Johan, kläder till pojkarna och arbetskläder till Johan, så trots att vi fällt två säten bak i bilen så gick luckan knappt igen när vi skulle köra hem på söndagen. Mitt hjärta höll på att spricka av längtan till Max på vägen hem, men jag visste att han hade haft det toppen hela helgen eftersom jag ringt och kollat läget var och varannan timme. Men ändå så var det jobbigt, detta var första gången sen han föddes som jag var ifrån honom såhär lång tid sen han föddes förutom när Hugo föddes men då hade jag inget val. Men det kändes som att vi helt klart hade gjort rätt val denna gång, för vi hade fått spader på varandra på IKEA och all annanstans minst hundra gånger och nu fick han istället ha kul, så nog gjorde vi rätt val, dessutom kom vi hem redan vid tre igår så vi hade hela eftermiddagen och kvällen tillsammans medan vi plockade upp alla nya saker.


Hugos första båtresa, allt gick så bra så, var vaken hela resan och hur glad som helst.

JAG körde första biten och vad kommer då utspringandes framför våran bil om inte TVÅ älgar, cooooolt!!


1000 tack för eran gästfrihet Eric och Anna!!

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Shit pommesfrites va coolt att se älg. Men läskigt att ha dem på vägen. Tur bilen manuvrerades av en eminent förare.

Ses torsdag! Kram

2010-10-04 @ 11:56:38
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Daniel

Huh här har det handlats ser jag, ikea å grejer! Kul med sådana helgar



Älgar e dock ståtliga å fina djur så länge de inte går ut på vägen!!!

2010-10-04 @ 12:03:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Catti

Älgar är riktgit stora djur.

Verkar som en sund idé att ha Max hos farmor och farfar när man ska på sådan shoppingtripp.

kramkram

2010-10-04 @ 14:24:14
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha! Clara blir lycklig av att se älgar! Själv är man glad varje gång man slipper se dom, dom är allt för ofta på vägarna här uppe i norr! =) Men visst är de tjusiga på håll =)

2010-10-04 @ 21:28:57
URL: http://sundkvist.blogsite.org/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback