-

Inte dagis....

2010-11-18 @ 11:29:18
Jag var det första gången som Max sa rätt ut att han inte ville gå till dagis. Det gjorde ont i hjärtat att höra, jag vill ju att han så gå med solsken i blick varje dag till sitt dagis. Så jag försökte pigga upp stämningen med förslag på kompisar som han skulle kunna leka med och saker han skulle kunna göra där, samt att han fick ta med sig både kossan och hunden. Han gick sen fint till dagis och vid grinden tittar han på mig och säger "Mylla, Mylla mamma" (Myllan är våran öppna förskola). Och innerst inne förstår jag varför han längtar dit, det är av samma anledning som jag gör det också, där finns en supermysig utegård, kuddrum, målarrum, god frukt, lekrummet är strukturerat och inspirerande och inte tala om personalen! Helt enkelt, där trivs vi!
  Så som tur var kunde jag locka honom med att vi ska gå dit imorgon. Och som råge på allt detta hade dom börjat samlingen när vi kom in så det fanns ingen som tog emot förutom en annan mamma som lämnade sina barn och passade på att hälsa på Max. Så det är inte för inte som jag har gråten i ögonen hela tiden och jag har bestämt mig för att såfort vi kommer hem från BVC gruppen idag ska jag hämta honom och sen bär det av till en rolig lekplats som han gillar där Johan sen möter upp oss.

Ingen kan baka så många bajskorvar, ormar, pizzor, vanliga korvar och pajer som våran Max.

Kommentarer
Postat av: Catti

Hu vad jobbigt.

Hoppas han får leka av sig ordentligt på lekplatsen med mamma och pappa.

Vill inte tänka på den dagen då Vincent säger att han inte vill gå till dagis.

kramkram

2010-11-18 @ 12:22:36
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback