-

En trygg barnvagn eller en snygg barnvagn??

2010-03-20 @ 10:05:46

Ska man göra det som är man tror är bäst för ens ungar eller som alla andra?
Det är det som gör att jag går och skaver över just nu.... Självklart är det problemet med vagn till både Max och Mini som vi våndas över.... Man har vi i dom allra flesta drag två val, det ena är att vagnen har svängbara hjul fram, men då sitter även barnen framåt och det andra är fyra fasta hjul och då kan ungarna sitta/ligga mot en.
På våran lilla ö så går det en klar trend i att ha den med svängbara hjul före den andra, MEN vi vill inte att Mini ska sitta framåt redan vid halvåret, då är h*n ännu bara en liten bebis enligt oss. Max för sin del skulle fixa båda alternativen, enda skillnaden för honom är att den med fasta hjul går att lägga i fullt liggläge och jag tror att han kommer fortsätta att sova middagsvilan i vagnen om det skulle behövas ett bra tag till. Dessutom så är den vagnen mera mysig och jag tror den är bäst. Men i min fåniga lilla värld så tycker jag inte att den är speciellt snygg, utan rent utav tråkig och så är jag rädd för att den ska vara tung att köra eftersom hjulen är som sagt fasta.

Min min tanke är då.... Vad är det vi missat med den andra vagnen som alla andra ser eftersom så många köper den?? Eller går dom bara på att den är snygg? Tala gärna om för mig hur ni tänker. Då man kollar på måtten så skiljer det inte mycket alls utan allt känns bara som en smaksak och det är just där jag är svag, även om jag nu har fått en liten liten fling för emmaljungan i svart och att jag är övertygad om att jag kommer känna mig mera "tillsammans" med barnen när jag är ensam och ute och går med dom än om dom sitter framåt. Jag gillar att kunna se Max i ögonen och prata om allt vi ser, jag vill att vi upptäcker vardagen tillsammans, även om han skulle sitta i den snygga vagnen och bara va en meter längre bort så vill jag att vi ska kunna läsa varandras känslor inför det vi möter. När det gäller Minis behov så är det bara att det ska vara en trygg, skön plats att koppla av på och sen när Mini inte vill ligga längre så ska h*n känna en trygghet i att hela tiden se mig och Max, eller oavsett vem som kör vagnen så är det viktigaste för mig och Johan att barnen känner sig trygga.
Jag tror nu efter att fått ner dessa rader att jag får trotsa min önskan om den snyggaste vagnen mot att köpa den bästa vagnen, för nog är dom värda det bästa. Dom är ju det bästa jag har!


Här har ni dom två vagnarna jag dillar om, den fula VS den snygga.


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilket dilemma Clara, förstår att det inte är lätt:(

Jag är nog lite traditionell, tycker iaf att den översta vagnen är finnast:)

Kram på er

2010-03-20 @ 10:25:56
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Jag tycker den övre vagnen är finast. Har för mig att svängbara hjul inte alltid är så säkra.

2010-03-20 @ 12:42:54
URL: http://mochride.blogg.se/
Postat av: Annie L

Ja håller me tycker att den övre e finast o om det är den som är tryggast så e de ingen tvekan!!

Lycka till!

2010-03-21 @ 08:19:59
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback