-

Vad man sysselsätter sig med på BB.

2010-06-07 @ 09:45:05
God morgon, eller? Någon speciellt god morgon är det faktiskt inte. Morfinet tog men sen var jag så varm hela natten och hade ont ändå (förutom den första timmen som var underbar). Så nu ligger jag här lite halvbakis med en god frukost framför mig och har precis pratat med fina Ann som är min Aurora barnmorska. Hon sliter som ett djur för att få mig på bättre tankar och få mig att tror på mig själv inför förlossningen. Den kvinnan är full av klokhet!
   Just nu ligger jag och lyssnar på ett litet knyte längre bort i korridoren som inte verkar allt för nöjd med sin tillvaro och jag undrar hur Mini kommer låta. Max grät ju nästan aldrig, bara när vi bytte blöja i början men sen grät han aldrig. Så tror jag knappast att Mini kommer va.

Dom kvällar jag sover här brukar jag och Johan ha smskrig innan sprutan har satts, dels för att det är så tråkigt att bara va och dels för att få bort tankarna från sprutan, som inte är allt för behaglig. Då brukar det låta såhär:

Clara: Här fjäskas det kan jag lova. Finmjukismadrassen var ibäddad redan från början. :-)
Johan: Oj då. VIP!
Clara: Only the best for the best. ;-) Men jag gillar inte rummet, ska kolla vid informationen om jag inte kan få uppgradera mig.
Johan: Jo gör det, dom kan skicka räkningen till mig.
Clara: Fint att du ställer upp. Inte ens nattlampan fungerar, såhär sunkigt kan man bara inte ha det, känner mig som en lodis. :-(
Johan: Så får det bara inte va. Jag ringer högsta chefen nu.
Clara: Låter bra, ta aftonladet och expressen med när du ändå håller på.
Johan: Allt ordnat. Tidningarna kommer och intervjuar dig om 15 minuter. Och chefen kommer och ber om ursäkt om en timme.

En stund senare:¨
Clara skickar ett mms på sprutan....
Johan: Så det blev morfin iaf.
Clara: Yes! Come and bite me! Hehehe! Nålen är fan 5 cm lång, tror fan det gör ont när man får den, den går ju nästan ut på andra sidan!
Johan: Ungefär som ett grillspett :-)
Clara: Ja nästan och jag är fläskbiten mitt på. :-)
Johan: Japp. Prima skinka!
Clara: Hon som skulle ge den skulle bara gå in till ett annat rum medan jag borsta tänderna men sen försvann hon. Tror du dom blir sura om jag tar sprutan själv?
Johan:Något sura kanske. Annars kan du gömma den och sälja den på stan för någon hundralapp.
Clara: Ja smart! Då ska jag stå som killen i yrrol med skylten "samlag" men med "knark". Vad tror du?
osv......


Efter ännu en stund:
Clara: Var i hela friden tog barnmorskan tog vägen??
Johan: Till en förlossning kanske.
Clara: Men hallå! Jag då?! :-)
Johan: Typiskt!
Clara: Ring aftonbladet! :-)
Johan: Bra idé!
Clara: Ni är väl snart kompisar vid detta lager.... Är detta nåt jävla ikeasjukhus där man får fixa allt själv?
Johan: Kanske är så.
Clara: DÄR SMALL DET!

Roligare än såhär har jag det inte på BB. Men om en stund kommer Johan och Max och hämtar mig, längtar massor efter dom.

Kommentarer
Postat av: Catti

Vad trist att det var varmt, kunde de inte fixa lite AC.



Hör av dig om lunch gumman.

kramkram

2010-06-07 @ 10:10:20
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Malin

Fnissar av messandet,, go humor ni har!!!

2010-06-08 @ 08:56:11
URL: http://stripes.bloggplatsen.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback