-

Mitt hjärta stannade.

2010-06-06 @ 08:02:19
Runt elva tiden igår, precis innan jag tänkte slå ihop datorn och gå och lägga mig hör jag hur Max börjar hosta på ett mycket konstigt sätt, jag gör mitt allt för att komma bort till hans rum fortast möjligt, vilket inte är så snabbt men ändå. Jag hör hur han verkligen kämpar för att få luft och jag ska precis ta upp honom när han kräks ner sig själv och kudden. Jag får upp honom och han låter som att han fått krupp, i ren panik gör jag mitt allt för att få honom andas normalt. Mitt hjärta stod helt stilla där en stund, det är jag säker på. Mitt i allt kräkandes ringer Johan från balen, jag skriker att han måste gå undan och att jag måste lägga på för att ringa 112. Men i samma veva återhämtar han sig något. Han skakar som ett litet asplöv och jag som ett stort. Där satt vi på toan fulla av kräks och grät tillsammans. Kan aldrig minns att jag varit så rädd förut, jag var rädd för det som precis hänt och jag var rädd för att han skulle börja igen. Så fort han rörde på sig fick han samma hemska hosta men jag lyckades stoppa upp den varje gång och sen var han som en koalaunge om mig, han var så himla rädd. Till slut kom vi ner i våran säng och sen har han sovit fint hela natten, några gånger har han hostat till, men då med sin vanliga hosta, trots det så stannar hjärtat lite varje gång jag hör honom hosta nu.

   När jag satt där på toan äcklig och dan med ett hjärta som inte slog så tänkte jag om och om och om igen, "herre gud, jag vill inte ha två barn, jag kommer aldrig för mitt liv klara av att ha två barn, jag klarar ju knappt av att ta hand om det lilla barn jag redan har, JAG HAR ÅNGRAT MIG!!!". Men bara efter att Johan kommit hem, full av alkohol och mest full med energi från en lyckad kväll så tittade jag bort på byrån där alla kläder till Mini väntar och så slog det mig att vi skulle sätta ihop spjälsängen imorgon (idag). Då vände mina tankar direkt, tack och lov. Ångerveckan gick ju faktiskt ut för lääääänge sen nu.

Kommentarer
Postat av: Carola

Hua vilken hemsk upplevelse. Hoppas ni slipper uppleva de igen. Många kramar

2010-06-06 @ 20:43:06
URL: http://gutecarra.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback