-

Max 1,5

2010-02-26 @ 09:35:16
Idag fyller Max ett och ett halvt år, det firade han med att sova hela natten i sin egen säng och kom in till oss först vid sextiden. Sen kunde inte jag somna om, men det var mysigt att ha honom liggandes på min arm.
Så ett och ett halvt år har gått sen vi träffades första gången, dagen då det var oväder och vi alla tre kämpade som djur för att få ses och till slut så kom han. 4240 gram och 54 cm lång, han var det finaste vi någonsin sett och första tiden kunde vi inte ens prata under tiden som vi åt, vi bara stirrade på vårat mirakel. Han sov i mängder och helst efter att ha ammats med ena bröstvårtan i ögat, tack och lova har han slutat med det för både hans och min skull. Men tiden har gått fortare än fortast och nu är han en helt egen person, en individ som talar om hur han vill ha saker och ting, han är ännu samma glada kille men har även hittat ett humör som heter duga. Så nu kommer en lista på allt han klarar av idag.

Han:

går helt obehindrat både framåt och bakåt.

älskar att dansa till sina barnskivor.

tycker om sitt dagis och trivs där.

äter det mesta.

har problem med magen som ofta blir för hård.

somnar vi våran famn på kvällen.

tycker bäst om att simma.

har Pippi Långstump som favoritkaraktär.

leker helst med sina djur i bondgården.

sover bara en gång om dagen.

uppskattar numera sällskapet av kompisar.

pratar massor och kan nu runt 75 ord.

tycker det är mysigt att läsa böcker, gärna med text i.

är intresserad av bebisen som ligger i magen och klappar den.

väger 11 kg och är 84 cm.

hjälper gärna mig och Johan med det mesta som att tvätta och duka.

slänger sig i snödrivor och tycker det är kul.

blir arg när vi går emot honom och skriker rätt ut.

älskar att gunga, vilket är svårt med all snö.

kramas och pussas ofta.

är nyfiken på allt.

är numera lika mycket pappas som mammas kille.



Så grattis på din dag min älskade lilla unge!

Kommentarer
Postat av: malena

Supersöta Clara och Max, så fin bild.

2010-02-26 @ 19:15:37
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback