-

Orkideer för nuet.

2010-08-01 @ 20:59:15
Just nu finns det fem blommande orkideer, eller iaf fyra, en är så fasligt ful att den inte får räknas. Men dom andra fyra njuter vi av, två i sovrummet tillsammans med murgrönan och två i köket. Det var nu länge sen som jag köpte några orkideer av den enkla anledningen att Johan har förbjudit mig köpa fler eftersom dom bara dör på löpande band, men nu ska jag verkligen göra mitt allt för att dessa sötisar ska överleva, iaf ett litet tag.....






(mottager gärna tips på hur jag ska kunna hålla dom fina länge)


Kommentarer
Postat av: malena

miss sköta dom det gör jag o mina blommar jämt med stora klasar blommor haha

2010-08-01 @ 21:41:32
Postat av: Emmelie

Orikider är fina =)

Alltså de jag har gjort med mina (som har klarat sig i snart TRE åR)

Är att vattna ca en gång i veckan, o när man vattnar ställa dom i badrummet så de får rinna igenom (o ej vattna mkt) Sen ska dom inte stå alltför soligt torr jag..



Jag är ingen expert =)

2010-08-02 @ 06:41:40
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Läsare

Åh jag som skulle be dig skriva om tips då dina ser helt underbara ut :)

2010-08-02 @ 09:34:15
Postat av: Sandra R

Jag behandlar min orkidée som vilken annan växt som helst. En skvätt vatten, liten skvätt, en gång i veckan. Min blommar en gång per år i ca 2 månader.

2010-08-02 @ 14:14:23
URL: http://aresmamma.blogspot.com
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback