-

Höstfix

2009-09-22 @ 09:30:29
Jag ÄLSKAR kastanjer, på våran allmänna bakgård har vi ett stort kastanjeträd som är en glädje att följa året runt, först på våren när dom stora bladen poppar fram på en gång, sen när kastanjerna kommer fram och man kan göra så mycket med dom, därefter tappar det enorma träder alla sina blad och det är lika vackert då. Så igår när familjen varit på en promenad ner till Almedalen passade vi på att ta med oss några kastanjer hem. Och detta blev gårdagens höstpyssel, det blev ett kastanjehjärta, med inspiration från Drömhem och trädgård.


Man behöver, en tång, en smal spik, och ett tåligt underlag
jag tog ett grytunderlägg.
Samt ståltråd och en hög kastanjer.


Trä på kastanjerna på tråden, den i mitten nere
och i väcket uppe ska ha sitt hål i "kanten" av kastanjen.


Och här har ni hela hjärtat.

Ett perfekt pyssel för vuxen som barn och framförallt tillsammans.
Max tyckte att det var jättekul att leka med kastanjerna.


Kommentarer
Postat av: nina

Å så kul med pyssel. FInt blev det också.

Ja nu är det dags för en date snart. Ska se hur det ser ut nästa v.

Kram

2009-09-23 @ 08:48:34
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fiint :) Ja visst är den:P Blev så chockad att dom hängde på rea hyllan för den hade jag ju köpt på rea eller inte :) Så de kändes bra :D

2009-09-23 @ 13:06:41
URL: http://mandysmamma.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback