-

Nakenfin.

2009-05-11 @ 18:45:03
Jag vill intruducera ett nytt ord till svenskan som lilla Agge Bagge snart tre år kommit på. Istället för ordet nakenfis, som brukar användas till små barn som springer runt nakna har säger han då nakenfin. Detta sa han bla till Max efter att vi bytt blöja på honom när vi var hemma hos dom i lördags och Max fick sitta en stund i soffan i bara blöjan innan vi tog på pyamasen och då sa han att Max var nakenfin. Nakenfin är det finaste ordet jag hört på mycket mycket länge, man hör ju direkt utan någon större beskrivning dess betydelse. Helt enkelt att man är fin naken, utan alla kläder som "talar om" vilka vi är. Så detta är ett ord jag lägger till i min ordlista.

Kom ihåg att du är nakenfin!


Min fina lilla goa August Benneck.

Kommentarer
Postat av: nina

Va fint. det lägger jag till i min ordlista me.

2009-05-11 @ 20:00:05
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: catti

ja nakenfin lät mycket bättre, klok pojke.

2009-05-11 @ 20:00:58
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback