-

om min husgud Lars

2009-01-14 @ 22:12:48
Ser nu på tvn om min stora husgud Lars Winnerbäck. Förstår verkligen varför jag gillar honom så hårt som jag gör, han är ödmjuk, smart, har ordets makt och är en fantastisk musiker dessutom. Dessutom är det kul att han inte är smällsnygg utan bara ser ut som en av oss.  Jag som älskar svenska texter smälter som en piggelin på Tofta stand en varm sommardag när jag hör hans val av ord, de ger mig ett välbehag. Tänker tillbaka på hans konsert här i Visby i somras.Jag hade fått två biljetter av Johans när vi ännu var ovetande om Max. Men vi bestämde oss för att gå ändå och de blev en av sommarens bästa kvällar.

 

Timglas (Text & Musik: Lars Winnerbäck)     

E Anna, bussen här utanför går ingenstans
det är ingen som vill nån vart
Jag har åkt så många varv
men det är alltid lika svart Anna,
är det tiden på året som skrämmer är vi trygga
bakom väggarna här jag vill inte få in den här världen
den är så tom och tyst och tvär.
Och min tunna karaktär bara vrider och vänder sig.
Jag vill vara bättre man för dig.
Ett smartare drag, en lösning en lantärna på din gungande båt
Ja, jag vet att jag sluter igen men det känns
som det är mig dom vill åt Ja, jag vet men det känns så
än Anna, det är ett timglas som bara rinner det finns inget att förstå
när himlen blodröd och brinner är det natten som tränger sig på
och jag drömmer så konstigt igen Anna, håll mig hårt för j
ag skakar av alla denna meningslöshet jag förstår bara
det som är vårt Anna, nu tänder dom gatubelysningen
bussarna åker sitt varv jag letar efter rispor i ytan en spricka,
ett hål, en skarv det måste komma nåt bra ur allt det måste
växa nånting under alla lister alla bingon, alla tävlingar,
alla steg tillbaka Res mig upp, ge mig lust att hänga på jag ska värma dig
Anna,
jag ska lyssna och förstå för trots all tomhet, trots det timglas
som sliter i oss ska vi hitta en väg ändå hitta en plats ändå hitta ett hem, vi två

Kommentarer
Postat av: Malena

Ja visst är han suverän

2009-01-14 @ 22:30:14
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Julia

instämmer. såg också nyss programmet. å ja insåg att jag älskar ju verkligen han. har trott att det mer varit en fas i livet och mer en liten "fling" men jag älskar verkligen larssa!! han e en fin man!!

2009-01-14 @ 22:43:59
Postat av: nina

ska nog börja lyssna mer på lars

2009-01-15 @ 15:51:39
URL: http://torrbollen.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback