-

Tips på ny landshövding.

2009-08-05 @ 23:14:59

Ja nu när Marianne Samuelsson har fått nya uppdrag efter favorisering på jobbet så behövs ju en efterträdare. Så här och nu anmäler jag mig som frivillig att ta över hennes jobb som landshövding för Gotland.
Min miritlista:

Gotlänning, (tycker att det är ett + i kanten.)
Tjej på 26 bast (har hunnit hitta mig själv men har orken kvar, om vi inte snackar före klockan åtta på morgonen)
Har ett fint handslag (känner att det kan  bli viktigt, så att folk inte tänker "har alla på Gotland sådär slämmigt handslag", typ)
Jag kan börja jobba närsom (är ännu mammaledig)
Känner JÄTTEmånga (så att bjuda folk till sommarfesten blir inget problem)
Kan se otroligt intresserad ut (men egentligen tänker jag på annat, kan va bra att kunna)
Jag favoriserar ingen, inte ens Max Hansson. (det skulle va min familj som skulle va lite sugna på att bygga ut lite vid stugan i Tofta.)

Helt enkelt jag skulle bli en förbannat bra ambassadör för Gotland, jag skulle nog enligt mig själv nästan  lägga mig på samma hetnivå som prinsessan Medelanie och därmed locka fler till denna underbara ö. Jag har som förslag att man skulle skicka ut bilder på mig i bikini över hela landet med ett glas dricko i ena handen och en lammkotlett i den andra så skulle vi med största sannolikhet minst dubbla antalet turister. Blir det riktigt lyckat så får vi kanske med lite tur ta över titeln som Sveriges huvudstad, självklart pratar jag då om Visby, det vore ju lite överdrivet att tro att Klinte, Slite eller Roma skulle klara av den uppgiften.

Jag skickar som vanligt med en bild på mig själv.

Man blir inte snyggare än man gör sig....

Så nu väntar jag bara på att regeringen ska ringa och fråga om jag vill komma på lunch och diskutera saken, men då ska jag spela svårflörtad och säga att jag MÅSTE passa Max just då så dom verkligen förstår hur eftertraktad jag är.

/er nästa Landshövding Clara Ekengren.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har självklart min röst!!



Snyggo!

2009-08-05 @ 23:22:46
Postat av: Moster

Hahahaha! Du är bäst! Vi håller tummarna för dig!

Kram från familjen Benneck

2009-08-05 @ 23:27:16
Postat av: Jenny

HAHAHA! Jag satte just kaffet i halsen tre gånger om, hur bra ÄR du inte??!!

Kolossalt bra!

2009-08-06 @ 09:43:03
Postat av: Annie L

Tycker jag absolut att du ska göra!

You go girl!!

2009-08-06 @ 12:10:38
Postat av: NIna

HA HA HA du är så störtskööööön.

Jag röstar på dej. Vi kvinnor måste stötta varandra. KRAM

2009-08-06 @ 20:50:18
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback