-

Slut på semestern för denna sommar.

2013-06-17 @ 11:11:23
Jaha, där sprang den veckan iväg. Sommarens semester som blev en renoveringsvecka deluxe. Vi har gjort massor och jag kan helt ärligt säga att jag ser fram emot att börja jobba. Att ha två överaktiva barn som vill underhållas samtidigt som man har startat någon form av "Arga snickaren" renovering av halva huset där vi jobbar överallt samtidigt och framförallt när barnen somnat för natten. Då har det målats överallt. Det fina med att måla då är att man behöver inte oroa sig för att det ska komma små händer som "klappar" den målade ytan innan den torkat, det dåliga är att ljuset inte är det bästa... 
 
Så idag börjar jag min första dag på förlossningen, BB och gyn som här fungerar mer eller mindre som en enhet. Jag kommer ha fyra dagars intro. Det känns som en trygghet trots att jag var där förra sommaren så finns det flera moment som jag vill gå igenom. Som laktatprover, sugklockorna, olika papper, rutiner, telefonnr hit och dit. Men jag har en bra känsla i magen, i år känns det som att jag fått massor med ny luft under mina vingar och jag känner att jag har kunskaper från förra sommaren samtidigt som jag utvecklats massor i skolan. Dessutom har jag haft äran att under året som gått mött på föräldrar överallt som jag mötte på fick barn förra sommaren och som kommit fram och tackat, givit mig så fina ord och kramar. Det roliga är när patienterna minns saker som stora händelser som jag totalt glömt bort. Detta gör att jag orkar hänga kvar vid denna oändligt långa utbildningen till att en dag bli barnmorska. 
 
Hugos små tassar när han var ett dygn gammal.

Kommentarer
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh så fantastiskt! Jag hade så gärna velat jobba på ett sådant ställe!

2013-06-17 @ 11:53:29
URL: http://www.emmgus.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback