-

Jag = läkare, sjuksköterska, sjukgymnast, undersköterska.

2012-02-11 @ 11:12:05
Familjen sörvel, host och inte tala om temperaturen på våran familj just nu.... Jag skulle nästan behöva ett riktigt medicinschema för att lyckas komma ihåg vem som ska ta vad och när och hur.... Så nu agerar jag både läkare som ordinerar allt, sjuksköterska som administrerar och delar ut läkemedlerna och håller ordning på nutrition och elimination, sjukgymnast som ser till att dom får röra på sig lagom mycket, undersköterska är när jag gör allt i allo sysslorna, byter blöjor, snyter näsor, kramar och är ett stöd. 

Jag har gjort upp mål över allas hälsa.

Max: Sova ostörst utan hosta som väcker honom. Om dagarna ska febern hållas nere och han ska kunna äta. 
Hugo: Samma sak som Max.
Pappa Johan: Förebygga förkylning med att symtomatiskt behandla snor, huvudvärkstabletter och c-vitaminer (jag vet att det inte gör någon skillnad med det är gott!)
Mamma Clara: Få igång aptiten igen, hitta orken igen och sen hålla sig ifrån det Max och Hugo åkt på.  



Detta är vad småkillarna lever på nu...... Dygnet runt.....
mediciner....

Kommentarer
Postat av: Jenny Lindström

Det var inte nådigt va ni åkte på mycket elände på en gång. Nä, nu håller jag tummarna för att ni bara blir bättre o bättre!!!

2012-02-11 @ 13:34:22
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback