-

Det är fint.

2012-02-28 @ 11:51:05
Denna natt har jag sovit i 12 och en halv timme!! Det är inte klokt! Efter maten igår gick jag till tvn med småkillarna och somnade med en gång! Sen vaknade jag vid sju imorse inne i sängen. Det var nog precis vad jag behövde. Lite sömn. Men jag är ännu trött. Men idag ska det pluggas hemmavid eftersom jag har ledig dag från praktiken. Förmiddagen lades på klapp och klang, vi ääääälskar klapp och klang! Det är mysigt så det förslår. Personalen är lika underbara mot föräldrarna som mot barnen. Sångerna är väl valda, fina och pedagogiska. Fikat är gott och de andra som hänger där är trevliga dom med. Allt är fint där. Det är tur det finns stunder som dessa i allt vinterslask.
Igår var det också en fin dag. Jag mötte människor som kom med kramar, stöttande ord, uppmuntrades ord från alla håll. Tänk vad man kan göra skillnad för någon annan genom att våga bry sig. Det är fint. Dessutom kom jag hem till tre killar som älskar mig och som överöste mig med kramar och pussar. Fint, fint, fint! Så även om jag är trött har jag hela själen fullproppad av positiva tankar, det är fint när det vänder.
En annan sak som är fint är att jag inte har någon propp i min jobbiga vänstra vad. Jag har haft kramp nu i fyra dygn.... Men igår tittade en av läkarna på den och skickade upp mig till röntgen där jag fick göra ett ultraljud på benet. Jag fick en fin lektion i vad hon gjorde och hur hon gick tillväga och vi kunde se att det inte var någon propp, utan det såg fint ut. Men hon tyckte att det var konstigt. Det tycker jag med, men nu äter jag alvedon och ipren för att se om det går över av sig själv. Skönt att veta att det inte var något farligt. Jag har en gissning om vad det är, jag tror att det är samma som i höstas när jag fick en rad inflammationer här och var i kroppen. Det är när jag omges av negativ stress som jag får dessa. Samma sak tror jag gäller mitt ben nu. Det fina är att det går över.
Så nu delar jag med mig av en gammal favorit hos mig och först ska jag lära mig själv att leva efter den, för den är lika viktig som bilden är fin.

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback